English

مهرداد عظیمی در گفتگو با خبرگزاری موج عنوان کرد:

مدیران شبکه باید پاسخگوی طراحی دکور برنامه ها باشند نه مرکز فنی

مدیر مرکز تولید و فنی سیما تصریح کرد: طراحی دکور و آیتم های برنامه ها از حوزه اختیارات مدیران شبکه ها است و آنها باید پاسخگو باشند.

مدیران شبکه باید پاسخگوی طراحی دکور برنامه ها باشند نه مرکز فنی

مهرداد عظیمی مدیر مرکز تولید و فنی معاونت سیما در گفتگو با خبرنگار تلویزیونی خبرگزاری موج، در پاسخ به این سوال که با توجه به در اختیار داشتن استودیوهای متعدد برای تولید برنامه های مختلف همچون مسابقات تلویزیونی و تاک شوهای پر بیننده، چرا هیچ استانداردی در محدود کردن برنامه هایی همچون عصر جدید یا دور همی و ... برای بهره گرفتن از دکورهای کپی ندارید، گفت: پاسخ به این سوال را باید مدیران شبکه ها بدهند، چرا که تصمیم گیری در مورد طراحی دکور و آیتم هایی که برای تولید و خط مشی برنامه است، در حوزه اختیارات شبکه است.

وی افزود: در مورد برنامه عصر جدید هم به طور ویژه تاکید می کنم که حتی هیچ کدام از استودیوهای پانزده گانه ما را استفاده نکرده و استودیو اش از بیرون از سازمان تامین شده بود. اما در مورد جزییات دکور برنامه باید مدیران شبکه سه توضیح دهند؛ گرچه من می توانم تنها نظر شخصی خودم را بیان کنم.

*دو قرائت از نوآوری در تولید برنامه ها

عظیمی در ادامه اظهار داشت: یکی از نکاتی که می تواند در موفقیت یک برنامه تاثیر گذار باشد نوآوری و خلاقیت است. در مورد این نکته ای که شما در مورد برنامه عصر جدید اشاره کردید، دو قرائت و تفسیر وجود دارد. عده ای معتقدند که چون مشابه برنامه ای مثل عصر جدید و یا برنامه های دیگری از این دست که نمونه اش در دنیا وجود دارد، حرکت به سمت تولید آنها زیبنده ما نیست. اما عده دیگری هم معتقدند چون نمونه همین کار در داخل کشور مشابهی نداشته، به هرحال درست است که ایده اش از بیرون گرفته شده است اما در حوزه داخل کشور یک نوآوری محسوب می شود.

وی در پاسخ به این نکته که اگر مرکز تولید و فنی صرفا یک تدارکات چی و از نوآوری به دور باشد ما همیشه دنباله رو و عقب خواهیم بود، گفت: به نظر من آن چیزی که مهم است این است که اگر مخاطب به سمت برنامه ای تمایل پیدا کرد، می توان این ادعا را داشت که قطعا در آن خلاقیت و نوآوری وجود دارد. حتی گاهی خلاقیت در استفاده از ایده های دیگران است. برنامه عصر جدید چون توانست مخاطب را جذب کند می تواند در زمره برنامه های موفق محسوب شود.

مدیر مرکز تولید و فنی معاونت سیما در پاسخ به این سوال که اگر خلاقیت را در دو حوزه فناوری و تکنولوژی و یا هنری و محتوایی دسته بندی کنیم، ممکن است از نظر تکنولوژی نتوانیم رقابت جدی با دنیا داشته باشیم و تنها به واردات جدیدترین ها بتوانیم اکتفا کنیم؛ اما در ابعاد محتوایی و هنری که دکور هم یکی از آنها محسوب می شود می توانیم خلاقانه تر برخورد کنیم، شما در مرکز تولید و فنی مرکز سیما چقدر در این امور سیاست گذار هستید؟ گفت: در برنامه عصر جدید بخش عمده ای از کار مباحث فنی و تکنیکی بود که به عنوان یک مثال خیلی خوب در این زمینه محسوب می شود. که همکاران من در واحد شانزده و اچ دی اداره کل فنی و تولید از لحظه شروع یعنی زمانی که ایده مطرح شد تا پایان آن، با این برنامه همراهی و همکاری داشته اند.

*عصر جدید یک برنامه فوق العاده بود

عظیمی ادامه داد: از نظر بخش تکنیکی می توان گفت که عصر جدید یک برنامه فوق العاده بود و این برنامه موفق نمی شد اگر یک تیم فنی خوب و زیر ساختی در کنار آن قرار نمی گرفت. یکی از دغدغه های جدی احسان علیخانی هم که از روز اول با ما در میان گذاشته بود، این بود که اگر اداره کل فنی با ما همراهی نکند، قطعا این برنامه نمی تواند موفق شود.

*از دنیا عقب نیستیم

وی در پاسخ به این سوال که چقدر تجهیزات این مرکز به روز است، گفت: مرکز تولید و فنی سیما از دو اداره فنی و تولید تشکیل می شود. اداره کل فنی واحد رپرتاژ چهارده واحد سیار دارد که پنج واحد اس دی و مابقیشان اچ دی هستند و به پوشش رویدادهایی همچون مسابقات فوتبال و برنامه های مناسبتی مثل برنامه های محرم و صفر می پردازند. به زودی هم با خرید دو واحد اچ دی جدید به امکانات ما اضافه خواهد شد. در همین بخش ما دارای پانزده استودیو هستیم که در برنامه های مختلف از آنها استفاده می شود.

عظیمی ادامه داد: در اداره تولید حمایت از تولید و نمایش برنامه ها و آثار نمایشی انجام می شود.  برنامه هایی مانند ستاره ساز، فرمول یک و سلام صبح بخیر و یا سریال هایی مانند سریال جشن سربرون و حکایت‌های کمال با حمایت این بخش تولید شده و یا در دست تولید هستند.

مدیر مرکز تولید و فنی سیما افزود: ما حرکت خوبی را شروع کرده ایم و مطابق آماری که دادم پخش برخی از استودیوهای ما اچ دی است؛ در حوزه رپرتاژ هم می توانیم بگوییم که تقریبا پنجاه درصد از واحدهای سیار ما اچ دی هستند. به حمدالله از تکنولوژی دنیا عقب نیستیم.

*برای مقابله با تحریم از توان داخلی حمایت می کنیم

عظیمی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه مقدار تحریم توانسته بر روی این به روز رسانی تاثیر منفی بگذارد، بیان داشت: در حوزه توان داخلی با حمایتی که سازمان از بخش خصوصی و شرکت هایی که با ما همکاری دارند حرکت های خوبی را شاهد هستیم که می توانند در حرکت رو به رشد سازمان به ما کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه