English

امضای تفاهمنامه مخابرات ایران و مپنا در حوزه اینترنت اشیا

مدیران عامل شرکت مخابرات ایران و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

امضای تفاهمنامه مخابرات ایران و مپنا در حوزه اینترنت اشیا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مخابرات، مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران  در این مراسم گفت: نهضت جهادی توسعه اقتصاد دیجیتال را در شرکت مخابرات ایران بعد از پروژه نجما شروع کردیم و ‌به موازات توسعه فیبر نوری در ‌کشور برای امسال، اولین اقدام تشکیل دبیرخانه دایمی انقلاب صنعتی چهارم در مخابرات و استان البرز بود.

وی با اشاره به اینکه حاصل این رویدادها منجر به بستن تفاهم‌نامه با مکو شد، افزود: مکو در حوزه اینترنت اشیا فعالیت کرده و چون در مخابرات، زیرساخت گسترده و ‌قوی در بخش ثابت و ‌سیار داریم و به ویژه حوزه‌های صنعتی و کسب و کارهای بومی تحت پوشش زبرساخت‌ها و باند پهن ارتباطات سیار مخابرات قرار دارد.

سلطانی گفت: باتوجه به تجربه شرکت مپنا، ما همکاری نزدیکی با آنها را پیشنهاد دادیم تا براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته، زمینه کسب و‌کار را برای مجموعه مکو و مخابرات توسعه دهیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: طبق برنامه هفتم ، سهم صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید ناخالص داخلی باید از ۶.۷ درصد به ۱۵ درصد برسد و شرکت‌های فعال در این صنعت باید کار زیادی بکنند تا به این عدد برسند.

محمد حسین رفان، مدیرعامل مکو در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: موضوع این تفاهم‌نامه، دیجیتال‌سازی است. پلتفرمی بر بستر IoT فراهم شده که قابلیت سرویس دادن بسیاری از صنایع نو و پزشکی و هوشمندسازی را دارد و‌ امروز در تفاهم با شرکت مخابرات ایران، همکاری برای بسترسازی و استفاده از این پلتفرم خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه