English

هدف شبکه جم، موجه‌سازی و ایجاد تنش است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شبکه‌ ماهواره‌ای تبلیغ‌کننده فیلم‌های سینمایی ازسوی جریان‌های ضدایرانی حمایت می‌شود و هدف‌اش ایجاد تنش و بحران در جامعه فرهنگی است، گفت: این شبکه‌ می‌خواهد با تبلیغ فیلم‌ها خود را دربین مردم ایران فرهنگ‌دوست و موجه معرفی کند.

هدف شبکه جم، موجه‌سازی و ایجاد تنش است

به گزارش خبرگزاری موج، احمد مازنی در پاسخ به سوالی مبنی بر اهداف شبکه‌ ماهواره‌ای جِم(GEM) در تبلیغ تیزر فیلم‌های سینمایی ایرانی و همزمان دعوت به کار از برخی هنرمندان، گفت: به‌یقین این شبکه‌ از سوی دشمنان و جریان‌های ضدایرانی حمایت می‌شود؛ در غیر این صورت چطور می‌توانند فیلم‌های ایرانی را بدون دریافت هزینه تبلیغ‌ کنند و حاضر به تقبل هزینه هنگفت آن‌ها شوند؟!

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شبکه‌، سوبسیدها و حمایت‌هایی از دشمنان ایران دریافت می‌کند تا با تبلیغ فیلم‌های سینمایی، خود را در بین مردم ایران موجه و فرهنگ‌دوست معرفی و در دل سینماگران جا باز کنند؛ لذا سینماگران باید آگاه باشند و از این حمایت‌ها تبری جویند.

وی با تأکید بر اینکه شبکه ماهواره‌ای مذکور صددرصد با برنامه و نیت مشخص چنین لطفی را به سینماگران می‌کند، گفت: دست‌های پشت‌پرده برای ایجاد تنش و بحران در جامعه فرهنگی و هنری ایران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

نماینده مردم تهران به خانه ملت گفت: باید با کاهش محدودیت‌ها و اعتماد به هنرمندان از آن‌ها حمایت کرد تا این افراد به دلیل یافتن شأن و منزلت یا حل مشکلات اقتصادی مجبور به همراهی با شبکه‌های معاند نشوند و به‌همین دلیل باید خلاءهای فرهنگی و قانونی از سوی وزارت فرهنگ، رسانه ملی و دیگر دستگاه‌ها حل شود.

مازنی همچنین توضیح داد: اگر افراد با مفهوم واقعی هنرمند و به کشور و فرهنگ خود متعهد باشند، شاید به دلیل اقتضائات حرفه‌ای با کمپانی‌های بزرگ سینمای جهانی همکاری کنند اما هیچگاه خود را به شبکه‌های مبتذل دسته چندم نخواهند فروخت به همین دلیل اقدام برخی جهت پیوستن به شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای تحت هیچ عنوان قابل‌دفاع نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه متأسفانه در نوع رفتار، حمایت‌ها و همدلی با اهل هنر ضعف‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود، گفت: افراد هنرمند صاحب سبک بی‌شماری در کشورمان دارای مشکلات متعدد مالی هستند و شاید آنطورکه لایقش بودند، دیده نمی‌شوند؛ اما هرگز حاضر نیستند با جریان‌های ضدایرانی همراه شوند چراکه به‌یقین یک هنرمند برجسته این کار را انجام نمی‌دهد.

به تازگی پخش تیزر فیلم‌های سینمایی از شبکه ماهواره‌ای جم(GEM)، البته بدون اطلاع تهیه‌کننده فیلم‌ها از سر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه