English

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج:

هیچگونه منعی برای ثبت نام بانوان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به ثبت نام یکی از بانوان در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هیچگونه منعی برای ثبت نام بانوان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

هیچگونه منعی برای ثبت نام بانوان در انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، اظهار داشت: در دوره چهاردهم انتخابات ریاست جمهوری  یکی از کارهایی که با توجه به جایگاه ریاست جمهوری  در زمان ثبت نام صورت گرفت ماده 35 و 50 قانون  و مصوبه ابلاغی شورای نگهبان در سال 96 در اطاعیه شماره یک که مربوط به ثبت نام می شود آورده شد.

وی افزود: با انتشار این اطلاعیه سبب گردید که اتفاقاتی که در دوره های گذشته با آن روبرو بودیم را شاهد نباشیم، با یک مقایسه ساده می توان متوجه شد که شرایط ثبت نام در این دوره به چه میزان متفاوت است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: اکنون داوطلبان اگر دارای شرایط اعلام شده بودند به ستاد انتخابات مراجعه می کنند علاوه بر آن مدارک نیز پیش از ورود به سالن اصلی ثبت نام توسط کارشناسان فنی و حقوقی بررسی و اگر فرد شرایط را دارا نباشد محترمانه به آنها اعلام‌ می شود.

اسلامی بیان کرد: چهار شرطی که داوطلبان باید دارا باشند سن حداقل ۴۰ و حداکثر ۵۷، دارا بودن حداقل مدرک فوق لیسانس، دارا بودن مدرک عدم سوء پیشینه و سابقه حداقل چهارسال در جایگاه های مدیریتی کشور، است.

وی عنوان کرد: این شرایط سبب گردید که ۱۳۷ نفر در چهار روز نخست ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شده و ۳۷ نفر نیز ثبت نام کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات با بیان اینکه در این دوره شرایط برای همه داوطلبان یکسان است، تصریح کرد: همه داوطلبان از یک در وارد وزارت کشور می شوند و پس از ثبت نام همه آنها زمان ۵ دقیقه ای برای گفت‌وگو با رسانه ها دارند.

اسلامی در پاسخ به اینکه علیرغم اینکه گفته می شود داوطلب ریاست جمهوری باید رجل سیاسی باشد، گفت: هیچ جای قانون سخنی از منع ثبت نام بانوان بعنوان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه