English

بازتاب نامه مقام معظم رهبری در رسانه های عبری؛

اقرار رسانه های اسرائیلی به هوشمندی رهبری در بهره گیری از دیپلماسی عمومی

معاریو در گزارشی اذعان کرد: رهبر جمهوری اسلامی ایران روایت ساز است. با توجه به اینکه رسانه ها بر ذهن و قلب افکار عمومی تأثیر می گذارند، کسانی که رسانه ها را کنترل می کنند، موفق می شوند به اهداف خود برسند.

اقرار رسانه های اسرائیلی به هوشمندی رهبری در بهره گیری از دیپلماسی عمومی
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، ظهر روز پنجشنبه (10 خرداد) مقام معظم رهبری در اکانت خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نامه ای را خطاب به دانشجویان معترض دانشگاه های آمریکا منتشر کرد. در این نامه، ایشان دانشجویانی که در حمایت از فلسطین و مخالفت با سیاست دولت آمریکا در ارسال کمک های تسلیحاتی دست به اعتراض زده بودند را افرادی دانستند که در سمت درست تاریخ قرار گرفتند.

این توئیت بیش از یکصدهزار واکنش به صورت کامنت و به اشتراک­ گذاری (ری توئیت) دریافت کرد. همچنین رسانه های خبری دنیا از جمله رسانه های عبری زبان به پوشش این نامه پرداختند. تیتر اصلی که رسانه های اسرائیلی از جمله وای نت، وبسایت خبری شبکه 7 و اسرائیل هیوم انتخاب کردند، این بود: «رهبر ایران خطاب به دانشجویان معترض آمریکا: شما در سمت درست تاریخ قرار دارید.»

 

رهبری

بیشتر بخوانید:

نامه رهبر انقلاب به دانشجویان معترض حامی فلسطین در آمریکا

در همین راستا معاریو در گزارشی تحلیلی نوشت: «ولی فقیه ایران نقش خود را به عنوان یک راهنمای شناختی می ­بیند که از ابزارهای روانشناختی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده می­ کند. او از روایت «مبارزه فلسطین» برای ساختن روایت‌ها بهره می ­برد. وی تلاش می­ کند با هدف حمایت از آرمان فلسطین در میان آمریکایی ها و دیگران، اسرائیل را به عنوان یک اشغالگر و قاتل معرفی کند.

آیت الله خامنه‌ای این فعالیت تبلیغاتی را خودش انجام می‌دهد تا حمایت دانشجویان آمریکایی در غزه را با نابودی آمریکا مرتبط سازد. بخش دوم این پروژه شناختی، برانگیختن آمریکایی­ها علیه دولت آمریکاست که به عنوان حامی اسرائیل عمل می ­کند. بنابراین جنگ اکنون یک جنگ شناختی است. رسانه ها بر ذهن و قلب افکار عمومی تأثیر می گذارند و کسانی که رسانه ها را کنترل می کنند، موفق می شوند به اهداف خود دست یابند.

آیت الله خامنه‌ای با دقت روایت­های تبلیغاتی می سازد. او سال‌ها اسرائیل را «رژیم اشغالگر» خواند و از اصطلاح نژادپرستی برای نشان دادن روند اقدامات اسرائیل در آسیب رساندن به بی­گناهان استفاده کرد. رهبر جمهوری اسلامی هشدار می دهد مردم آمریکا و اروپا باید تصمیم بگیرند که چگونه با این وضعیت برخورد کنند.

آیت الله خامنه‌ای روایت «جهاد اجتماعی و اخلاقی» را می ­سازد و امیدوار است که مردم جهان، اسلام و برتری آن بر غرب را درک کنند. او تأکید می ­کند حمایت از حماس باید از حمایت از تروریسم متمایز شود و براین باور است که جوانان در غرب شروع به کنکاش در قرآن کرده ­اند. وی در سخنرانی­های خود به اتفاقاتی که در شرف وقوع است اشاره می ­کند، لذا تهدیدهای او باید جدی گرفته شود.»

در واقع به اذعان معاریو، رهبری به خوبی از پس استفاده از دیپلماسی عمومی در جهت تقویت جنش مقاومت برآمده اند. این نکته مؤید هوشمندی ایشان در مواجه با افکار عمومی دنیاست که امروز با مسئله فلسطین به گونه ای متفاوت از تبلیغات غرب و رژیم صهیونیستی آشنا شده اند.

 

بهره گیری رهبری از اجماع عمومی مردم دنیا در مسئله رفح

نکته قابل توجه در نامه مقام معظم رهبری خطاب به دانشجویان معترض آمریکایی، انتخاب بازه زمانی آن برای انتشار است. در فضایی که افکار عمومی دنیا، رسانه ها و شبکه های مختلف اجتماعی روی اتفاقی که در اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح رخ داد، تمرکز هستند و نسبت به درد و رنجی که فلسطینی ها بدان دچارند، احساس همدلی می کنند، مقام معظم رهبری نامه ای منتشر کرد که در آن بر خارج شدن مسئله فلسطین از زیر سایه سانسور غرب اشاره دارد. از همین رو ایشان توانستند موج جدیدی در تقویت همدلی با مردم فلسطین به وجود آورند که بسیار قابل توجه است. رهبر انقلاب اسلامی در کسوت پرچمدار آرمان فلسطین نشان دادند در این موضوع پیشگام هستند و اجازه نمی دهند رسانه های غربی مانع آگاه شدن مردم دنیا از واقعیات این سرزمین شوند.

انتخاب پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) برای انتشار این نامه نیز مؤید درک عمیق ایشان از لزوم ارتباط مستقیم با جوانان غربی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه