English

واکنش های بین المللی به توافق ایران و عربستان؛

خاورمیانه از مقدمات ثبات خوشحال، اما آمریکا و اسرائیل نگران جایگاه خود در منطقه هستند

یولی ادلشتاین رئیس کمیسیون امور خارجه و امنیت کنست رژیم صهیونیستی درباره ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان گفت: دنیا متوقف نمی شود و ما اینجا سرگرم کشمکش بر سر قدرت هستیم.

خاورمیانه از مقدمات ثبات خوشحال، اما آمریکا و اسرائیل نگران جایگاه خود در منطقه هستند

به گزارش خبرگزاری موج، به دنبال سفر بهمن‌ماه سید ابراهیم رئیسی به پکن، دریابان شمخانی از روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در شهر پکن با هدف پیگیری توافقات سفر رئیس جمهور، مذاکرات فشرده‌ای را به منظور حل‌وفصل نهایی موضوعات فیمابین تهران-ریاض با همتای سعودی خود آغاز کرد.

 

عربستان توافق با ایران را تایید کرد

خبرگزاری رسمی عربستان(واس) عصر امروز (جمعه)، در گزارشی بیانیه سه‌جانبه ایران، عربستان سعودی و چین درباره ازسرگیری روابط دوجانبه تهران و ریاض در آینده نزدیک را تایید کرد.

 

الان بدترین وضعیت برای اسرائیل و جهان آزاد است!

یولی ادلشتاین رئیس کمیسیون امور خارجه و امنیت کنست رژیم صهیونیستی درباره ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان گفت: دنیا متوقف نمی شود و ما اینجا سرگرم کشمکش بر سر قدرت هستیم.

وی افزود: ایران و عربستان هم اکنون درباره از سرگیری روابط توافق کردند و این هم اکنون بدترین وضعیت برای اسرائیل و جهان آزاد است!

ادلشتاین گفت: هم اکنون زمان نشستن دور یک میز و حل اختلافاتمان رسیده است تا علیه تهدید موجودیتی علیه ما متحد باشیم.

از سوی دیگر بنت نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم گفت: از سرگیری روابط میان عربستان و ایران تحولی خطرناک و خطرناک برای اسرائیل و پیروزی سیاسی برای ایران است.

وی افزود: از سرگیری روابط میان ایران و عربستان ضربه مهلکی به تلاشهای ایجاد ائتلاف منطقه ای ضد ایران است. این شکستی برای کابینه نتانیاهو است و نشانه اهمال سیاسی و ضعف و درگیری داخلی است.

 

توافق ایران و عربستان ثبات در منطقه را به همراه دارد

 وزارت خارجه عمان در واکنش به از سرگیری روابط ایران و عربستان اعلام کرد: امیدواریم که ازسرگیری روابط میان عربستان و ایران در تقویت ارکان امنیت و ثبات منطقه سهیم باشد.

وزارت امور خارجه عمان از بیانیه سه جانبه مشترک عربستان، ایران و چین مبنی بر از سرگیری روابط دیپلماتیک عربستان و ایران، بازگشایی سفارت ‌ها و نمایندگی های دو کشور طی حداکثر دو ماه و فعالسازی توافق همکاری امنیتی فی مابین و موافقت نامه همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، فناوری و علمی، فرهنگی، ورزشی و جوانان استقبال کرد.

این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که این گام به تقویت ارکان امنیت و ثبات در منطقه و تحکیم همکاری‌های مثبت و سازنده که به نفع تمام مردم منطقه و جهان است، کمک کند.

 

توافق تهران و ریاض صفحه جدیدی از روابط دیپلماتیک منطقه

وزارتخارجه عراق در واکنش به از سرگیری روابط ایران و عربستان اعلام کرد: ما از توافق میان عربستان و ایران برای گشودن صحفه جدید از روابط دیپلماتیک استقبال می کنیم.

 

آمریکا در جریان از سرگیری روابط تهران و ریاض است

یکی از سخنگویان کاخ سفید در واکنش به توافق میان ایران و عربستان، مدعی شد که دیپلماسی همراه با بازدارندگی و کاهش تنش، از پایه‌های سیاست خارجی دولت جو بایدن در منطقه است.

وی درباره این توافق گفت: ما از هر گونه تلاشی که به پایان جنگ یمن و کاهش تنش در خاورمیانه بینجامد، استقبال می‌کنیم. واشنگتن در جریان گزارش‌های مربوط به ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان قرار دارد.

جزئیات توافق ایران و عربستان را اینجا بخوانید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه