English

با حضور رئیس جمهور؛

فاز نخست تونل انتقال آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه افتتاح شد

فاز نخست تونل انتقال آب از سد «کانی سیب» به سمت دریاچه ارومیه صبح جمعه توسط حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

فاز نخست تونل انتقال آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، فاز نخست پروژه عظیم تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه که از سال ۱۳۹۴ کار اجرایی آن آغاز و در هشت ماه گذشته روند ترمیم و رفع مشکل آن با سرعت دنبال شده بود، دقایقی پیش با حضور و دستور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.

در این آئین که علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه، آیت الله سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و همچنین برخی دیگر از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند، با دستور رئیس جمهور روند انتقال آب از سد کانی سیب به صورت رسمی آغاز شد.

این طرح که در مجموع برای اجرای آن، ۳۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است، آب از مخزن سد کانی سیب وارد تونل انتقال ۳۶ کیلومتری شده، پس از آن با ورود به کانال ۱۱ کیلومتری، به رودخانه گدار می‌رسد و پس از طی ۲۸ کیلومتر مسیر این رودخانه وارد پهنه آبی دریاچه ارومیه می‌شود.

در فاز نخست این طرح، قرار است ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب به صورت سالانه وارد دریاچه ارومیه شود.

فاز دوم این طرح هم که طبق گفته مسئولان مربوطه قرار است سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد، با اجرای طرح‌های مرتبط انتقال آب را تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه