English

وزیر کشور:

مدیریت بحران مدیریت پیچیده و چند جانبه‌ای را می‌طلبد/ایران قوی امروز به مدیریت بحران راهبردی نیاز دارد

وزیر کشور با تاکید بر لزوم بهره گیری از مهارت‌های انسانی، تجهیزات بروز و ارتقاء نرم افزار برای مدیریت بحران گفت: مدیریت بحران مدیریتی پیچیده و چند وجهی است.

مدیریت بحران مدیریت پیچیده و چند جانبه‌ای را می‌طلبد/ایران قوی امروز به مدیریت بحران راهبردی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی در نخستین رویداد مدیریت بحران "ایران قوی ۱۴۰۱" با تاکید بر لزوم تصمیم گیری‌های فوری و حضور بلادرنگ در بحران‌ها، گفت: حضور در بحران‌ها حضوری ایثارگرانه و بلادرنگ است. کلمه مدیریت بحران خود نشان دهنده موارد متعددی است که باید در مدیریت بحران مورد توجه قرار گیرد. در حقیقت مدیریت بحران یک نوع از مدیریت راهبردی است که با توجه به ویژگی‌های خاص مد نظر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما باید بیش از همه برای وقایع آمادگی داشته باشیم. با توجه به وقوع زلزله در کشورهای سوریه و ترکیه مراتب تسلیت خود را به مردم مسلمان ترکیه و سوریه اعلام می‌کنم. حادثه تلخی که روی داده و موجب تأسف همه شده است.

وزیر کشور افزود: وقایعی همچون زلزله هم تأسف را به همراه دارد و هم هشداری به ما می‌دهد که بیش از پیش خود را آماده کنیم. باید نگاهی رشد یابنده به ابعاد مختلف حوادث داشته باشیم و مهارت‌های انسانی، تجهیزات و نرم افزاری را در جهت مقابله با حوادث ارتقاء دهیم. بی تردید بحران پدیده‌ای چند جانبه است و ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... را در بر می‌گیرد. بر همین اساس مدیریت پیچیده و چند جانبه‌ای را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه در حوادثی که در کشورمان به وقوع می‌پیوندد دستگاه‌ها، گروه‌های مردمی و نهادها حضور سریعی دارند، افزود: در حوادث تمام کشور بسیج می‌شود و این ظرفیت بزرگی است و می‌توان گفت که به صورت اختصاصی در نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق می‌افتد و این حضور نشان دهنده توجه مسئولین به موضوع مدیریت بحران و حوادثی است که اتفاق می‌افتد.

وحیدی با اشاره به وقوع زلزله در هرمزگان، آذربایجان غربی و سیل، سرمازدگی و فرونشست، گفت: این حوادث اخیرا در کشور ما رخ داده و پرداختن به آنها نگاه علمی قوی و حضور همه جانبه و هماهنگی را می‌طلبید که خوشبختانه این موارد به وقوع پیوسته است. در زلزله اخیر جمهوری اسلامی ایران در مدت اندکی نیازهای اولیه همچون آب، برق و گاز را وصل کرد و در مرحله بعد به موضوع اسکان پرداخت. خوشبختانه در حال حاضر سندهای ملی در کنار سندهای استانی به عنوان مقدمات و زیربنای موضوع مدیریت بحران به تصویب رسیده است. امیدواریم این رویداد نیز بتواند به لحاظ علمی و عملی ما را برای رویارویی بهتر در حوادث پیش رو آماده کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه