English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس؛

نوبخت معتقد بود حقوق های نجومی متعارف است/ همین آقای نوبخت می گوید برای افزایش حقوق کارمندان پول نداریم!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نوبخت روزی معتقد بود که حقوق های نجومی متعارف است، اما امروز می گوید برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان پول نداریم!

نوبخت معتقد بود حقوق های نجومی متعارف است/ همین آقای نوبخت می گوید برای افزایش حقوق کارمندان پول نداریم!

ناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، درباره اظهارات نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه دولت سال آینده بودجه ای برای افزایش حقوق 400 هزار تومانی کارمندان و بازنشستگان ندارد، گفت: دولت برای بریز و بپاش ها و حقوق های نجومی و پاداش های چند ده میلیونی پول دارد، اما برای کارمندان و بازنشستگان ندارد.

وی افزود: روزی که بحث حقوق های نجومی مطرح شد، یکی از کسانی که به شدت دفاع می کرد همین آقای نوبخت بود و تاکید داشت که این حقوق ها متعارف است. یا زمانی که بحث پاداش مدیران و هیات مدیره شرکت های دولتی را در بودجه 98 محدود کردیم، آقای نوبخت اعتراض کرد و گفت شرکت های دولتی می توانند به هیات مدیره و مدیران ارشد پاداش بدهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: چرا آنجا آقای نوبخت مخالفت نکرد و نگفت که دولت پول ندارد؟ معلوم است که یک عده از افرادی خودشان دارند حقوق و پاداش می گیرند. چرا آقای نوبخت اعتراض نمی کند به مدیران دولتی که بر خلاف قانون عضو چند هیات مدیره هستند و آنجا نمی گوید دولت پول ندارد؟

موسوی لارگانی افزود: همین آقای نوبخت که در برابر حقوق های نجومی و پاداش مدیران و هیات مدیره های شرکت های دولتی سکوت می کند و اعتراضی ندارد، زمانی که مجلس تصمیمی برای جبران بخش کوچکی از مشکلات معیشتی مردم می گیرد، ناگهان معترض شده و می گوید دولت پول ندارد.

نظر موسوی لارگانی درباره اظهارات نوبخت

تصمیم مجلس برای این بود که مردم فقط بتوانند زنده بمانند

وی تاکید کرد: افزایش حقوق 400 هزار تومانی کارمندان و بازنشستگان برای این نیست که مردم بتوانند مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذارند. زیرا با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، این افزایش حقوق تنها برای این است که مردم بتوانند زنده بمانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: دولت و در حقیقت آقای نوبخت به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد افزایش حقوق 20 درصدی را مطرح کرده بودند. با این اوصاف کسی که یک میلیون تومان حقوق می گرفت، تنها 200 هزار تومان به حقوقش اضافه می شد و کسی که 20 میلیون تومان حقوق دریافت می کرد، سال آینده 4 میلیون تومان بیشتر حقوق می گرفت.

موسوی لارگانی گفت: بنابراین افزایش حقوق همین فرد برابر با حقوق سه تا کارمند ساده بود. معلوم است که مجلس زیر بار این بی عدالتی نمی رود.

وی افزود: با مصوبه مجلس حداقل افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان 400 هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان است. این شیوه مجلس به عدالت نزدیک تر است. ما می دانستیم که همین افزایش حقوق نیز جوابگوی نیاز مردم نبوده و تنها به دلیل شرایط اقتصادی کشور با این افزایش که حداقلی است، موافقت کردیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به اظهارات جدید نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه اگر افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به تصویب نهایی برسد، دولت آن را اجرا می کند؟ گفت: خدا رو شکر که بالاخره ایشان قبول کرد که باید قانون اجرا شود. زیرا ابتدا می گفت اجرا نمی کنیم.

موسوی لارگانی اظهار داشت: اگر اعتراض نمایندگان و اظهارات قاطع علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه بی جا می کنند که قانون را اجرا نمی کنند نبود، به طور قطع دولت نمی خواست زیر بار افزایش حقوق ها برود.

نظر موسوی لارگانی در مورد اظهارات نوبخت

قانون لازم الاجرا است و کسی حق ندارد بگوید قانون را اجرا نمی کنم

وی تاکید کرد: مسوولان و مدیران کشور باید بدانند که قانون لازم الاجرا است و کسی حق ندارد بگوید قانون را اجرا نمی کنم. انتظار داشتیم دولت پس از انتشار اظهارات اولیه رییس سازمان برنامه و بودجه، به این مدیر دولتی تذکر می داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: ما سال آینده با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم خواهیم کرد و باید همه مسوولان خود را در کنار مردم بدانند. نه اینکه عده ای حقوق های نجومی بگیرند و بخش زیادی از جامعه نیز با حداقل حقوق ها زندگی کرده و سپس به آنها بگوییم باید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنید.

موسوی لارگانی تاکید کرد: اگر قرار است اقتصاد مقاومتی در کشور اجرا شود، ابتدا باید مدیران ارشد، روسای هیات مدیره ها، مدیران دولتی و نمایندگان مجلس و ... این کار را انجام دهند و سپس از مردم انتظار داشته باشند.

وی افزود: به طور قطع اگر مدیران دولت و نمایندگان مجلس و مدیران ارشد کشور برای اجرای اقتصاد مقاومتی پیش قدم نباشند، نمی توان از مردم انتظار داشت که با این سیاست ها همراهی کرده و در برابر فشارهای گسترده اقتصادی و معیشتی، اعتراضی نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه