English

آشنایی با جستجوگر گوگل و برخی از محصولات این شرکت؛

گوگل و آموزش استفاده صحیح از آن برای جستجو/ ترفندهای ساده جستجو در گوگل

گوگل، ایجادکننده بزرگترین ماشین جستجوی جهان، سریعترین و آسانترین راه پیدا کردن اطلاعات روی اینترنت را ارائه می‌کند.

گوگل و آموزش استفاده صحیح از آن برای جستجو/ ترفندهای ساده جستجو در گوگل

به گزارش خبرگزاری موج، گوگل، یک شرکت چند ملیتی آمریکا یکی از مطرح‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌‌های دنیا است که سال 1998 توسط لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد تاسیس شد و از طریق تبلیغات به همراه خدمات متنوعی که شامل مواردی چون جستجوی اینترنتی، ای‌میل، نقشه برخط، نرم‌افزارهای اداری، شبکه‌های اجتماعی و اشتراک فایل‌های ویدئویی ارائه می‌کند و یا فروش همان خدمات، بدون فرستادن تبلیغات، کسب درآمد می‌کند.

گوگل، ایجادکننده بزرگترین ماشین جستجوی جهان، سریعترین و آسان ترین راه پیدا کردن اطلاعات روی اینترنت در تلاش است تا به هدف های خود در قبال اطلاع رسانی و تبلیغات در گوگل به دنیا دست پیدا کند. در این گزارش در مورد همه چیز سایت گوگل جستجوگر عظیم اینترنتی پرداخته شده است.

گوگل بر گرفته شده از کلمه Googol که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که توسط میلتون سیروتا پسر خواهر ادوارد کاسنر ریاضیدان آمریکایی اختراع شده‌است که سرویس و خدمات عمومی اصلی خود را در وب سایت خود در www.google.com ارائه می‌دهد و هدف اصلی آن سامان دادن تمامی اطلاعات دنیا است و قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

گوگل2

قدرت جست و جوی عجیب و غریب و استفاده از تکنولوژی‌های به روز برای یافتن آن چیزی که شما می‌خواهید به آن برسید گوگل را به محبوب ترین موتور جستجو گر دنیای مجازی معرفی کرده‌است. ماموریت گوگل ارائه بهترین تجربه جستجو در اینترنت بوسیله در دسترس و مورد استفاده قراردادن عمومی اطلاعات جهان است که نتایج را در ظرف کمتر از یک دوم ثانیه به کاربران در سراسر جهان ارائه می‌کند.

موضوعی که گوگل را از سایر موتورهای جستجو متفاوت می‌کند فناوری خاص و رابط کاربری مطلوب آن است، طوری که بعضی‌ها اعتقاد دارند اینترنت بدون گوگل نمی‌توانست معنای امروزی خود را پیدا کند.

Google.com رتبه‌ی اول را در سایت رتبه‌ بندی الکسا دارد. این شرکت توانست ۴ سال پیاپی عنوان دومین برند ارزشمند دنیا را از آن خود کند. شرکت گوگل با وجود انتقاداتی مانند نقض حریم شخصی، فرارهای مالیاتی و سانسور در سال ۲۰۱۷ نیز به‌عنوان دومین برند ارزشمند جهان از سوی مجله‌ی فوربز شناخته شد.

* استفاده از قدرت سرچ در گوگل

استفاده کردن از سرویس جستجوی گوگل خیلی آسان است و با به کار گیری چند ترفند میتوانید نتیجه بهتری رو از جستجوی خود بدست بیاورید بدلیل اینکه گوگل به صورت ابرگونه عمل میکند .گوگل همه اطلاعات رو از کل فضای مجازی اینترنت جمع آوری میکند و با روش های جستجویش اطلاعات خاصی را ارائه میدهد.

 گوگل

 

* چند نکته و ترفند برای استفاده کردن از جستجوی گوگل

1. استفاده از نشان نقل قول (گیومه) و علامت بعلاوه 

اگر به دنبال یک نقل قول یا یک جمله خاص مانند یه جمله از متن یه آهنگ هستید از علامت گیومه در اول و آخر عبارت مورد نظر استفاده کنید.به طور مثال : “خبرگزاری موج”

با استفاده ازاین نکته گوگل نتایجی رو به شما نمایش میدهد که دقیقا این عبارت در آن باشد. بدون تغییری در ترتیب کلمات.

همچنین میتوانید علامت + را بلافاصله بین کلمات بزنید تا برای شما نتایج رو نمایش دهد. برای مثال: خبرگزاری+موج

2. استفاده از آدرس سایت مورد نظر یا نام آن 

اگر اطلاعات خاصی را از یک سایت میخواهید ابتدا کلمه موردنظر خود را بنویسید بعد علامت دونقطه و بعد آن آدرس سایت مورد نظر . برای مثال: google: www.mojnews.com

همچنین  میتوانید در یک دامنه خاصی از سایت ها جستجو کنید مانند:  .ir

با این کار شما فقط در سایت هایی با دامنه ایرانی به دنبال کلمه مورد نظر میگردید.

3.  استفاده از علامت منفی

اگر میخواهید کلمه ای جستجو نشود میتوانید از علامت – استفاده کنید. این علامت کلمه ی بعدی را از نتایج جستجو حذف میکند بجز مواردی علامت رو به عنوان علامت ربطی تشخیص بدهد.

4. استفاده از علامت ستاره ( * )

اگر قصد دارید که حول یک موضوع جستجوی کلی انجام بدید از این علامت استفاده کنید.در این صورت گوگل همه نتایج مرتبط با کلمه مورد نظر را جستجو میکند.

5. از حرف اضافه “OR ” استفاده کنید

شما با این کار به گوگل ۲ انتخاب برای جستجو میدهید.گوگل نتایج جستجوی هر دو کلمه را ارائه میدهد.به طور مثال: ایران iran OR

با این کار گوگل سایت هایی را که شامل اطلاعات هردو کلمه باشد را نمایش میدهد.

گوگل

* تاکتیک های گوگل

  1.  کلمات صریح و دقیق انتخاب کنید.

  2. بدانید که دقیقا دنبال چه چیزی هستید.

  3. اگر شما دقیقا نمی دانید که از چه کلمه هایی استفاده کنید تا به نتیجه مورد نظرتون برسید  از جملات پرسشی عادی که از افراد می پرسید در جستجو استفاده نکنید.به طور مثال: شکل نادرست: در کدام کشور مردم گاو را پرستش میکنند؟ شکل صحیح : مردم کشور پرستش گاو

  4. کلمات مناسبی رو برای جستجو استفاده کنید.به طور مثال اگر به دنبال رینگتون موبایل هستید از واژه صدای موبایل استفاده نکنید.

  5. شما همچنین میتوانید از میانبرهای گوگل برای صرفه جویی در وقت استفاده کنید.

گفتنی است، گوگل میلیاردها صفحه وب در فهرست جستجوی خود دارد تا کاربران بتوانند هر موضوع دلخواهشان را با استفاده از کلمات کلیدی و عملگرها جستجو کنند.  برای استفاده از آن کافی است به سایت گوگل بروید و هرچیزی را که میخواهید از جمله شرایط آب و هوایی، جدید ترین نقشه ها، دنیای عکس در دنیای  مجازی، جی میل، گوگل داک، گروه‌ های گوگلی، امکان دیدن زمین برای مردمان کرهٔ خاکی، بلاگر، اندروید سرچ کنید.

* آب و هوا

صفحهٔ کار گوگل را از این سایت آب و هوای گوگلی دانلود کنید تا بتوانید به سریع ترین وجه ممکن از قدرت جست و جوی گوگل و هم چنین آب و هوای شهر تان (حتی در ایران) با خبر شوید.

* نقشه ایران

موقع مسافرت است و نیاز به یک نقشهٔ خوب از ایران (یا هر جای جهان دارید) بهترین جا برای مراجعه سایت نقشهٔ گوگلی است. البته نقشه‌های ایران گوگل هنوز خیلی دقیق نیست اما مطمئن باشید که با این حجم استفادهٔ کاربران ایرانی از گوگل به زودی خیلی از ایرانی‌ها از این نقشه‌ها استفاده خواهند کرد.

جست و جو برای عکس ها

اگر عکاسید، یا به عکاسی علاقه دارید، یا دنبال عکس‌های خیلی خاص هستید یکی از بهترین فضاهای دنیای مجازی را گوگل به شما تقدیم می‌کند. کافی است به این آدرس عکس گوگلی سری بزنید، نرم‌افزار این امکان را دریافت کنید و از آن به بعد هر چی که دلتان می‌خواهد عکس‌هایی که گرفته‌اید را در معرض تماشای کل دنیا بگذارید(نگران نباشید! این امکان در دست شماست که بگویید برای چه کسانی نمایش داده شود). البته برای این کار هم نیاز به جمیل دارید که وقتی که نرم‌افزار را دریافت کردید می‌توانید به راحتی از طریق آن جمیل بسازید.

* جستجوی محدود به یک محل

اگر به دنبال رستوران، فروشگاه یا کسب و کار خاصی مانند ایران تبلیغ در منطقه خود هستید، کافیست دسته بندی آنچه می خواهید را به همراه محل مورد نظر بنویسید تا گوگل هر آنچه در چنته دارد برایتان رو کند.از نقشه اش هم می توانید استفاده کنید.

* جی میل

با این ابزار که برای رقابت با یاهو ایجادشده می توانید رایانامه (Email) به دیگران ارسال کنید.

گوگل


* گوگل داک

استفاده از این امکان برای کسانی مفید است که تمام روز به اینترنت متصل باشند و مشغلهٔ زیادی هم داشته باشند که احتمالاً شما جزو این دسته نیستید اما بالاخره ممکن است که کسی در خانواده داشته باشید که به این چنین امکانی نیاز داشته باشد پس دست به کار شوید و امکان جدید گوگل را به وی معرفی کنید: یک دفتر کار مجازی با همهٔ امکاناتی که می‌خواهیم در یک دفتر کار داشته باشیم. سری به سایت سند گوگلی بزنید.


* گروه‌ گوگل

شاید بگویید که این امکان گوگل یک کپی برداری از سایت یاهو باشد اما مسئولان سایت گوگل در جواب گفته‌اند که این نیاز برای کاربران جمیل گوگل حس می‌شد پس گروه گوگل را هم راه انداختیم. گروه‌های گوگلی یک فضای مجازی برای شماست تا بتوانید با دوستانتان ارتباط تنگاتنگی داشته باشید. مثلاً می‌توانید با بچه‌های مدرسه یک گروه به نام مدرسه تان راه بیاندازید و هر روز در مورد اخبار مدرسه در آن گفت و گو کنید. البته برای استفاده از این امکان نیاز به جمیل دارید.

* زمین در اختیار شماست

تجسم کنید که می‌توانید تمام کرهٔ زمین را در عرض چند دقیقه بگردید و هر جایی که می‌خواهید را ببینید. مطمئن باشید شما ژول ورن دوم نیستید که «سفر به دور کرهٔ زمین در چند دقیقه» را نوشته‌اید بلکه یک کاربر از زمین گوگلی هستید که می‌توانید با داشتن یک اینترنت پر سرعت هر جای کرهٔ زمین را از آن بالا(یعنی توسط ماهواره) ببینید. شک نکنید. تنها کاری که باید بکنید گرفتن نرم‌افزار آن است. حال شما صاحب زمین هستید. ماه و مریخ را هم می‌خواهید؟ بعد از این که گوگل امکان دیدن زمین را برای مردمان کرهٔ خاکی فراهم آورد و با استقبال شدید آن‌ها روبرو شد به فکر این افتاد که همین کار را هم با ماه و مریخ انجام دهد. به ماه گوگلی و مریخ گوگلی سری بزنید و ببینید که آب و هوا در آن جا چطور است؟خیلی عالی بود به نظر من شما هم امتحان کنید.


* بلاگر

یکی از محبوب ترین سایت‌ها برای نوشتن وبلاگ سایتی است به نام بلاگر. جالب است که بدانید که این سایت متعلق به گوگل است. پس اگر می‌خواهید که وبلاگ شما در صدر موارد جست و جوی گوگل قرار گیرد این سایت بهترین گزینه‌است.


* اندروید

اندروید نام سیستم‌ عاملی است که گوگل با همکاری ده‌ها شرکت دیگر برای گوشی‌های تلفن همراه می‌سازد. اندروید بر پایهٔ لینوکس ساخته شده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه