English

وزیر خارجه چین:

مذاکرات ثمربخش میان روسای جمهور دو کشور انجام شد/پکن آماده تعمیق همکاری‌ها با ایران است

وزیر امور خارجه چین در دیدار با همتای ایرانی‌اش بر آمادگی پکن برای تعمیق همکاری‌های جامع راهبردی با ایران تاکید کرد.

مذاکرات ثمربخش میان روسای جمهور دو کشور انجام شد/پکن آماده تعمیق همکاری‌ها با ایران است

به گزارش خبرگزاری موج ، چین گانگ، وزیر امور خارجه چین در پکن به حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش گفت که چین و ایران باید به حمایت از یکدیگر در زمینه مسائل مربوط به منافع اصلی‌شان ادامه دهند.

چین همچنین با اشاره به سفر ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران به پکن و دیدار با همتای چینی‌اش بیان کرد که مذاکرات ثمربخش میان روسای جمهور دو کشور به اتفاق نظر گسترده و مهم و رسیدن یه یک دستورالعمل مهم راهبردی منجر شد و انگیزه‌ای قوی برای توسعه روابط دوجانبه ایجاد کرد.

وزیر امور خارجه چین افزود: چین آماده همکاری با ایران برای تعمیق همکاری‌ها، تقویت تبادلات میان ملت‌ها، اجرایی کردن آخرین توافقات انجام شده میان روسای جمهور دو کشور برای پیش‌برد شراکت جامع راهبردی ایران-چین است.

او مطرح کرد که دو طرف باید هماهنگی‌ و همکاری را در زمینه امور بین‌المللی و منطقه‌ای افزایش داده و تلاش مشترکی برای پیش‌برد صلح‌ و ثبات پایدار در منطقه داشته باشند و از منافع مشترک کشورهای در خال توسعه و عدالت بین‌المللی صیانت کنند.

امیرعبداللهیان نیز با اشاره به این که ایران اهمیت فراوانی برای توسعه روابط با چین قائل است، گفت که ایران آماده همکاری با چین برای اجرایی کردن توافق اخیر انجام شده میان روسای جمهور دو کشور برای اطمینان‌یابی از ثمربخشی بیشتز برنامه جامع همکاری دو کشور است.

وزیر امور خارجه ایران همچنین درباره مسئله هسته‌ای ایران،  به آخرین پیشرفت‌ها در زمینه از سرگیری اجرای توافق هسته‌ای اشاره کرده و از نقش سازنده چین قدردانی کرد.

در همین راستا، وزیر امور خارجه چین گفت که کشورش به پیش‌برد حل‌وفصل سیاسی و دیپلماتیک مسئله هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد و از دیگر طرفین توافق خواست که اقدامات فعالانه‌ای در زمینه انجام دهند.

 

بیشتر بخوانید:

۲۰ سند همکاری میان مقامات ایران و چین امضا شد

دیدار رئیسی با نخست‌وزیر و رئیس‌کنگره خلق چین

چین از ایران در صیانت از حقوق قانونی‌اش در مسائل هسته‌ای ایران حمایت می‌کند

شی‌جین پینگ از رئیسی استقبال کرد/شلیک ۲۱گلوله توپ به افتخار رئیسی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه