English

تظاهرات گسترده شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو مقابل ساختمان کنست

هزاران شهرک‌نشین شامگاه دوشنبه در اعتراض به تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی، مقابل ساختمان کنست تظاهرات کرده و علیه کابینه نتانیاهو شعار سر دادند.

تظاهرات گسترده شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو مقابل ساختمان کنست

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، تظاهرات گسترده شهرک‌نشنیان مقابل کنست پس از آن شدت پیدا کرده که کمیته پارلمانی امور قانونگذاری کنست رژیم صهیونیستی پیش‌نویس قانون اصلاحات قضایی را که حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو ارائه داده، به تصویب رساند و پیش‌نویس قانون مذکور قرار است برای تصویب نهایی به کنست ارائه شود.

کمیته حقوقی و قانونی کنست با برگزاری نشستی دو بند از طرح اصلاحات قضایی را در شور نخست تصویب کرد.

این دو بند این اختیار را به ائتلاف کابینه می‌دهند که بر کمیته انتخاب قضات تسلط پیدا کند و به دنبال آن دادگاه عالی تضعیف و اختیارات آن برای بررسی قوانین پایه را محدود شود.

تظاهرات‌کنندگان نگران این هستند که اصلاحات مورد نظر کابینه نتانیاهو، فرصتی را برای فرار او از محکومیت در پرونده فساد فراهم کند.

هدف از اصلاحات یاد شده، این است که به کنست این اختیار داده شود که بتواند مصوبه‌های دادگاه عالی را با اکثریت عادی لغو کند و همچنین سیاستمداران در انتصاب قضات نفوذ بیشتری پیدا خواهند کرد.

جلسه کمیته مذکور در سایه تنش و درگیری لفظی شدید میان نمایندگان مخالف و موافق برگزار شد و بندهای مذکور با ۹ رای موافق و هفت رای مخالف در شور نخست تصویب شد.

درگیری میان نمایندگان باعث شد که رئیس کمیته چند تن از آنها را از جلسه اخراج کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه