English

بیانیه مشترک پوتین و ترامپ در هفتاد و پنجمین سالگرد نشست آمریکا و شوروی

روسای جمهوری آمریکا و روسیه به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد نشست نیروهای ایالات متحده و شوروی بیانیه مشترک صادر کردند.

بیانیه مشترک پوتین و ترامپ در هفتاد و پنجمین سالگرد نشست آمریکا و شوروی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری هیل، در بیانیه مشترک دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین ، روسای جمهوری آمریکا و روسیه آمده است: همانطور که ما امروز برای مقابله با مهمترین چالش‌ها در قرن بیست و یک همکاری داریم، جانفشانی و فداکاری‌هایی را که در مقابله با فاشیسم داشتیم، از یاد نمی‌بریم.

وال استریت ژورنال در گزارش آورده است، آن‌هایی که به پیش‌نویس این بیانیه مشترک آشنایی داشتند، گفتند صدور این بیانیه نمادین بوده و هدفش اثبات به مردم است که دو کشور می‌توانند در دشواری‌ها و مشکلات در کنار هم باشند.

در این بیانیه مشترک آمده است: روح البه نمونه‌ای از این است که کشورهای ما می‌توانند در مشکلات و گرفتاری‌ها در کنار هم باشند، اعتمادسازی کنند و برای یک مساله بزرگتر همکاری داشته باشند.

چنین بیانیه‌های مشترکی معمولا بی‌سابقه هستند و یکی از آن‌ها مربوط به بیانیه مشترک باراک اوباما و دیمیتری مدودوف، روسای جمهوری سابق آمریکا و روسیه می‌شود.

به نوشته وال استریت ژورنال، این تصمیم در نوشتن بیانیه مشترک در میان مقام‌های دولت ترامپ در پنتاگون و وزارت خارجه بحث‌برانگیز شده است، چون بسیاری از آن‌ها درباره تمایل روسیه شک دارند. این مقام‌ها به مداخله روسیه در امور اوکراین و کمک به رئیس جمهوری سوریه اشاره دارند.

همچنین قانونگذاران و اعضای کنگره آمریکا نگرانی خود را بابت این بیانیه ابراز کرده و می‌گویند، چنین بیانیه‌ای می‌تواند اقدامات سختگیرانه دولت واشنگتن در قبال مسکو را خنثی کند. یکی از مقام‌های سابق آمریکا مدعی شده است که انتشار چنین بیانیه‌هایی در ابتدای امر از سوی روسیه مطرح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی