English

برنی سندرز:

حکام عربستان سعودی اوباش قاتل هستند!

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی گفت: برای سال‌ها، عربستان سعودی را که متحد محشر ما محسوب می‌شود، دوست داشته‌ایم. تنها مشکل موجود این است که آنهایی که این کشور را اداره می‌کنند «اوباش قاتل» هستند.

حکام عربستان سعودی اوباش قاتل هستند!

به گزارش خبرگزاری موج،  برنی سندرز ، سناتور ایالت ورمونت که تاکنون در سطح رقابت‌های مقدماتی حزب دموکرات پیشتاز بوده است؛ در گفتگو با سی‌ ان ان، وعده داد که سیاست خارجی یک دست‌تری را در خاورمیانه رعایت می کند.

وی در این باره گفت: برای سال‌ها، عربستان سعودی را که متحد محشر ما محسوب می‌شود، دوست داشته‌ایم.  تنها مشکل موجود این است که آنهایی که این کشور را اداره می‌کنند «اوباش قاتل» هستند.

سندرز همچنین محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را «دیکتاتور میلیاردر» توصیف کرد و گفت واشنگتن باید با حل مسائل مابین ایران و عربستان سعودی، صلح را به منطقه بیاورد.

وی در این باره گفت: آمریکا می‌تواند به عربستان سعودی و ایران بگوید که ما به عنوان یک ملت از صرف تریلیون‌ها دلار برای جنگ‌های بی‌پایان خسته‌ایم. آنها باید خودشان اقدامی را برای بهتر شدن اوضاعشان انجام دهند و ما منابعی را برای کمک به تحقق این امر در اختیار داریم.

سندرز همچنین قول مساعد داد که بدون حمایت از «رژیم نژادپرست راست‌گرایی که هم اکنون در اسرائیل وجود دارد»؛ از استقلال و امنیت شهروندان آن حمایت کند.

وی همچنین  به بحران انسانی غزه و نرخ ۷۰ درصدی بیکاری در این منطقه اشاره کرد.

سندرز ادامه داد: سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه باید اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را زیر پرچم عدالت گردهم آورد. ما سرمایه انجام چنین کاری را داریم. نمی‌توانیم فقط طرفدار اسرائیل باشیم و نیازهای مردم فلسطین را نادیده بگیریم. ما باید به هر دو طرف اهمیت دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی