English

چین بر میزان واردات خود از آمریکا می افزاید

برخی منابع رسانه ای اعلام کرده اند همزمان با نزدیک شدن چین و آمریکا به فاز اول توافق تجاری با یکدیگر، چین متعهد شده بر میزان واردات خود از آمریکا بیفزاید.

چین بر میزان واردات خود از آمریکا می افزاید

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، رسانه های خبری روز سه شنبه(24 دی ماه) گزارش دادند: چین در جریان مذاکرات تجاری خود با آمریکا موافقت کرده تا بر میزان وارداتش از این کشور بیفزاید. این گمانه زنی در شرایطی انجام شده که چین و آمریکا به فاز اول توافق تجاری با یکدیگر نزدیک می شوند. 

پایگاه خبری South China Morning Post که در هنگ کنگ مستقر است گفته: پس از امضای فاز اول توافق تجاری چین و آمریکا، چین در دو سال آینده، حدودا 200 میلیارد دلار کالا از آمریکا وارد خواهد کرد.

چین و آمریکا در ماه های اخیر درگیر تنش و جنگ تجاری بوده اند. محافل رسانه ای گفته اند: بر اثر توافق تجاری چین و آمریکا، پکن 50 میلیارد دلار انرژی، 40 میلیارد دلار محصولات کشاورزی، و 35 میلیارد دلار خدمات از آمریکا خریداری می کند. این کشور همچنین مبلغی در حدود 75 میلیارد دلار کالا از آمریکا خریداری خواهد کرد.

چین و آمریکا از جمله قدرت های اقتصادی جهان هستند که تنش های تجاری میان آن ها تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی داشته است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه