English

خشونت علیه اتباع خارجی در آفریقای جنوبی، ۵ کشته برجا گذاشت

خشونت علیه اتباع و تجار خارجی ساکن در آفریقای جنوبی، تاکنون موجب مرگ 5 نفر شده است. بسیار از تجار خارجی ساکن در این کشور فروشگاه های خود را بسته اند.

خشونت علیه اتباع خارجی در آفریقای جنوبی، 5 کشته برجا گذاشت

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، روز سه شنبه(12 شهریورماه)، مقام های آفریقای جنوبی اعلام کردند: دست کم 5 نفر در جریان اعتراضات ضد مهاجران خارجی در ژورهانسبورگ و پرتوریا، جان خود را از دست داده اند.

مقام های امنیتی آفریقای جنوبی تایید کردند که 4 نفر از کشته شدگان در بخش های مختلف ژوهانسبورگ و 1 تن دیگر نیز در پرتوریا جان خود را از دست داده اند. اعتراضات بر علیه ورود مهاجران خارجی به آفریقای جنوبی از روز یکشنبه(10 شهریورماه) در این کشور آغاز شده است.

پلیس آفریقای جنوبی اعلام کرده اجازه ادامه خشونت ها و همچنین غارت مغازه ها و فروشگاه ها در آفریقای جنوبی را نخواهد داد. از روز یکشنبه گذشته، دسته های شورشیان وارد مغازه هایی شده اند که متعلق به تجار خارجی است و اقدام به غارت آن ها می کنند. 

در واکنش به ناآرامی های آفریقای جنوبی ، بسیاری از تجار خارجی ساکن در آفریقای جنوبی، مغازه ها و فروشگاه های خود را به حالت تعطیلی درآورده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه