English

ترامپ اعمال تعرفه به برخی کالاهای چینی را به تعویق انداخت

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فرمانی، اعمال تعرفه بر برخی کالاهای چینی نظیر گوشی های تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر کالاهای مصرفی را به تعویق انداخت.

ترامپ اعمال تعرفه به برخی کالاهای چینی را به تعویق انداخت

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از موضع گیری قبلی خود مبنی بر اعمال تعرفه 10 درصدی بر دیگر کالاهای وارداتی از چین تا تاریخ 1 سپتامبر عقب نشینی کرد و تعرفه بر گوشی های تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر کالاهای مصرفی چینی را به تعویق انداخت. این رفتار ترامپ با هدف کم اثر کردن تاثیر حمله تعرفه ای آمریکا به چین بر فروش آمریکا در زمان تعطیلات این کشور صورت می گیرد. 

این خبر که تقریبا نیمی از لیستی 300 میلیارد دلاری از کالاهای صادراتی چین به آمریکا را شامل می شود در کنار اخباری مبنی بر اینکه گفتگوهای تجاری چین و آمریکا بار دیگر از سر گرفته خواهد شد موجب شد که ارزش سهام در بازارهای آمریکا تقویت شود و خرده فروشان فناوری دست از اقدامات احتیاطی خود بردارند.

دونالد ترامپ از احتمال دیدار مقام های تجاری آمریکا و چین در اوایل ماه سپتامبر سال جاری میلادی خبر داده است. چین و آمریکا از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ درگیر جنگ تجاری بوده اند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی