English

تمامی افراد نفت‌کش ایرانی گریس ۱ با ضمانت آزاد شدند

پلیس جبل‌ الطارق از آزادی دوتن از اعضای بازداشت‌شده نفت‌کش توقیف‌شده حامل نفت ایران با قید وثیقه خبر داد.

تمامی افراد نفت‌کش ایرانی گریس ۱ با ضمانت آزاد شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، پلیس جبل‌الطارق دیروز در اطلاعیه‍ای از آزادی تمامی افراد نفت‌کش ایرانی گریس ۱ با ضمانت خبر داد. این نفت‌کش هفته گذشته، توسط انگلیس با سوء ظن این‌که تحریم‌های اروپا را با انتقال نفت به سوریه نقض کرده باشد، توقیف شده بود.

پلیس جبل‌الطارق پیش از این گفته بود که یک روز پس از دستگیری کاپیتان و ناخدای اول کشتی، دو کمک ناخدای دیگر را بازداشت کرده است.

پلیس این منطقه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام این چهار نفر از اعضای کادر نفت‌کش یادشده با شروطی مشمول ضمانت شده‌اند. توضیح بیشتری ارائه نشده است اما گفته شده است که تحقیقات ادامه داشته و نفت‌کش گریس ۱ همچنان توقیف می‌باشد.

اقدام علیه این نفت‌کش ایرانی در حالی مطرح می‌شود که به گفته محمدجواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان، «اقدام انگلیس علیه کشتی ایرانی یک دزدی دریایی است و واضح است که این اقدام از سوی آمریکایی‌ها صورت گرفته است».

ظریف در ادامه در این باره گفته بود: «طرح موضوع تحریم فروش نفت به سوریه نیز از سوی اتحادیه اروپا، ادعایی بی معناست؛ زیرا اولاً کشورهای اروپایی نفت صادر نمی‌کنند و دوماً اینکه تحریم‌های اتحادیه اروپا جنبه‌ای فرامرزی ندارد و برای دیگر کشورهای دنیا لازم‌الاجرا نیست. تحریم‌های اروپا برای آن است که آنها از سوریه نفت نخرند، نه اینکه مانع از فروش نفت کشورهای دیگر به سوریه بشوند. از این رو توجیه انگلیس در خصوص توقیف کشتی دریایی بچه‌گانه و مضحکانه است».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی