English

ترامپ:

اوباما در تشدید تنش ها میان ترکیه و آمریکا مقصر است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهار نظری دولت اوباما را مسوول تشدید تنش ها میان آنکارا و واشنگتن در موضوع خرید سامانه اس 400 توسط ترکیه از روسیه معرفی کرده است.

اوباما در تشدید تنش ها میان ترکیه و آمریکا مقصر است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه جی ۲۰ در اوزاکای ژاپن در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از وی در مورد تنش ها میان آمریکا و ترکیه در مورد خرید سامانه اس 400 توسط این کشور از روسیه سوال کرده بود گفت: من در تمامی موضوعات، آمریکا را در اولویت اول خود قرار می دهم. با این حال، نمی توانم چشمان خود را به رفتار ناعادلانه ای که دولت اوباما با دولت ترکیه در موضوع درخواست آنکارا از واشنگتن مبنی بر خرید سامانه پاتریوت داشت، ببندم.

علی رغم اینکه ترکیه به عنوان یک عضو ناتو ، متحد استراتژیک آمریکا محسوب می شود، از سال 2017، دو کشور به دلیل تصمیم آنکارا مبنی بر خرید سامانه اس 400 از روسیه، در تنش به سر می برند. آمریکا بارها تهدید کرده اگر ترکیه سامانه اس 400 را از روسیه بخرد، واشنگتن تحریم های سختی را بر آنکارا وضع خواهد کرد. 

دولت آمریکا بارها از دولت ترکیه درخواست کرده تا قرارداد خرید سامانه اس 400 از روسیه را لغو کند. با این حال، مقام های ارشد ترکیه تاکید کرده اند این قراداد، قراردادی قطعی و تمام شده است. ترکیه پیش از خرید سامانه اس 400 از روسیه، به دنبال خرید سامانه پاتریوت از آمریکا بود که با پاسخ منفی این کشور رو به رو شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه