English

بازرسان سازمان ملل خواستار قطع روابط مالی کشور ها با ارتش میانمار شدند

یک گروه حقیقت یاب سازمان ملل متحد گفت: کشورهای جهان باید روابط مالی خود را با ارتش میانمار به دلیل نقش این نهاد در کشتار مسلمانان روهینگیایی قطع کنند.

بازرسان سازمان ملل خواستار قطع روابط مالی کشور ها با ارتش میانمار شدند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از ینی شفق، روز سه شنبه(24 اردیبهشت ماه)، یک گروه حقیقت یاب سازمان ملل متحد گفت: کشورهای جهان باید روابط مالی خود را با ارتش میانمار قطع کنند. این نهاد بار دیگر درخواست کرده ژنرال های ارتش میانمار به دلیل اقدامات جنایت آمیز خود در قبال اقلیت مسلمان روهینگیا باید تعقیب قضایی و محاکمه شوند.

نیروهای امنیتی میانمار متهم به کشتار، تجاوز جنسی، و به آتش کشیدن اموال مسلمانان منطقه روهینگیا هستند. امری که موجب مهاجرت بیش از 730000 نفر از آن ها به سمت کشور همسایه یعنی بنگلادش شده است. دولت میانمار تاکنون تمامی اتهامات را رد کرده است و گزارش سازمان ملل متحد را که افسران نظامی میانمار با هدف نسل کشی، به جنایت بر علیه مسلمانان روهینگیا دست زده اند و باید مورد محاکمه قرار بگیرند را نپذیرفته است. 

میانمار تاکنون اجازه نداده تا کارشناسان و متخصصان وارد این کشور شوند. با این حال، کارشناسان نهادهایی مثل سازمان ملل متحد، از کمپ پناهندگان روهینگیایی در بنگلادش دیدار کرده اند. آخرین دیدار آن ها از این کمپ در اوایل ماه جاری انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه