English

حمایت وزیر خارجه اتریش از حفظ برجام

وزیر امورخارجه اتریش تاکید کرد: برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) باید حفظ شود.

حمایت وزیر خارجه اتریش از حفظ برجام

به گزارش خبرگزاری موج، کارین کنایسل ، وزیر امورخارجه اتریش روز دوشنبه (23 اردیبهشت) قبل از آغاز نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران تاکید کرد: برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام ) باید حفظ شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اعزام ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن گفت: این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می‌افتد. من به اندازه‌ای سن دارم که به یاد بیاورم در دهه ۱۹۸۰ بین دو کشور عضو اوپک ، یعنی ایران و عراق جنگ بود و همه نگران بودند و می‌گفتند که اوپک نابود شده است. من تحولات منطقه را در چهل سال گذشته خوب به خاطر دارم اما مضطرب نیستم.

کنایسل افزود: آنچه باید انجام دهیم و من به همکارانم توصیه می‌کنم این است که حقایق را بررسی کنیم و نباید به اخبار و شایعات واکنش نشان دهیم.

وزیر امورخارجه اتریش تاکید کرد: موضع اتحادیه اروپا درخصوص برجام تغییری نکرده و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از حامیان این توافق است. ما تنها به بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی در زمینه این توافق استناد می‌کنیم، نه شایعات.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیش از برگزاری این نشست بر ادامه پایبندی اروپا به توافق هسته‌ای تاکید کرد و خواستار پرهیز از افزایش تنش با ایران شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اتحادیه اروپا با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد از این توافق حمایت می‌کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تحولات اخیر پیرامون توافق هسته‌ای با ایران گفت: ما همچنان به صورت کامل از برجام حمایت می‌کنیم. من امروز با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه در این رابطه دیدار خواهم کرد تا در خصوص بهترین راهکارها درباره اجرای کامل توافق هسته‌ای گفت‌وگو کنیم.

موگرینی همچنین به تغییر برنامه مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا و سفر از پیش اعلام نشده او به بروکسل اشاره کرد و افزود: ما دیشب مطلع شدیم که وزیر خارجه آمریکا برنامه سفر خود را تغییر داده و به بروکسل خواهد آمد. ما امروز تمام وقت اینجا هستیم و روز شلوغی را هم در پیش داریم، هنوز برنامه ملاقاتی تعیین نشده اما باید ببینیم می‌توان وقتی را برای انجام این ملاقات تنظیم کرد یا خیر. البته ما همیشه از حضور ایشان استقبال می‌کنیم اما هنوز برنامه دقیقی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه گفت‌وگو بهترین روش برای حل اختلافات است، افزود: برجام یکی از ستون‌های کلیدی امنیت منطقه است. ما هرچند اختلاف نظرهای جدی با ایران درباره نقش این کشور داریم، اما با تمام ابزارها و اراده خود از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنیم و در عین حال تلاش می‌کنیم با گفت‌وگو از تنش‌های منطقه‌ای بیشتر جلوگیری کنیم.

علاوه براین هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان با بیان اینکه تمام کشورهای اروپایی بر لزوم اجرای برجام اتفاق نظر دارند، گفت: ما به رایزنی‌های خود درباره این موضوع ادامه می‌دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه