English

خوآن گوآیدو:

برای انجام کودتای نظامی در ونزوئلا اشتباه کردیم

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اذعان‌ کرد: در تلاش برای انجام کودتای نظامی اشتباه‌هایی شد.

 برای انجام کودتای نظامی در ونزوئلا اشتباه کردیم

به گزارش خبرگزاری موج ‌به نقل از روزنامه‌ واشنگتن پست، خوآن گوآیدو ، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در گفت‌وگو با این روزنامه‌ درباره دلیل ادامه تظاهرات و ناکامی در پیروزی در شورش‌های روز سه شنبه، گفت‌: شاید ما به سربازان بیشتری نیاز داریم. شاید مقامات بیشتری از حکومت باید از این مساله حمایت کرده و به قانون اساسی بازگردند.

وی ادامه‌ داد: من فکر می‌کنم امروز بسیاری از سربازان ونزوئلا می‌خواهند به این وضعیت پایان دهند و به کمک‌ رسانی‌ها کمک کنند و اجازه دهند آنها وارد کشور شوند.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا اذعان‌ کرد: در تلاش برای انجام کودتای نظامی اشتباه‌هایی شد. او در ادامه اظهاراتش گزینه نظامی آمریکا را در ونزوئلا رد نکرد.

وی اعلام کرد: اگر چنین پیشنهادی از سوی واشنگتن داده شود، در این صورت این پیشنهاد در مجلس ملی ونزوئلا به رای گذاشته می‌شود.

گوآیدو ادامه‌ داد: او انتظار دارد مادورو استعفا کند.

اگر چه او در این مصاحبه گزینه نظامی آمریکا را رد نکرد اما جزئیات بیشتری درباره آن نیز نگفت.

دولت ترامپ اعلام کرده است که تمام گزینه‌ها درباره ونزوئلا روی میز قرار دارد.

گوآیدو در پاسخ به این سوال که اگر جان بولتون ، مشاور امنیت ملی آمریکا به او زنگ زده و او پیشنهاد مداخله آمریکا را بدهد، جواب او چه خواهد بود، توضیح داد: من به او می‌گویم که دوست عزیز، جان بولتون! من از کمک شما متشکرم و از پیشنهاد شما ممنونم. ما این پیشنهاد را بررسی کرده و حتی ممکن است برای حل این بحران در پارلمان به رای بگذاریم. اگر لازم باشد احتمالاً ما این پیشنهاد را قبول می‌کنیم.

اکنون بعد از ناکامی روز شنبه گوآیدو باید در دو جبهه مبارزه کند. جبهه اول تلاش برای برکناری نیکولاس مادورو رئیس جمهوری کنونی ونزوئلا و جبهه دوم حفظ اتحاد اپوزیسیون است.

او درباره ادامه تظاهرات، گفت‌: ما در طول ۲۰ سال گذشته همواره تظاهرات کرده‌ایم. ونزوئلایی‌ها همواره برای مبارزه در برابر مسائل تحمیل شده تظاهرات می‌کنند.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ادامه‌ داد: ما با یک دیکتاوری کامل مواجه هستیم و با آن مخالفت می‌کنیم. ما اشتباه‌های خود را شناسایی کرده و دیگر تکرار نخواهیم کرد. نشستن با مادورو پشت میز مذاکره دیگر در دستورکار ما نیست. این اقدام در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ انجام گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه