English

رهبر کره شمالی بر مانور موشکی ارتش کره شمالی نظارت داشته است

رسانه های کره شمالی گزارش داده اند کیم جونگ اون بر مانور موشکی ارتش کره شمالی که شنبه گذشته برگزار شد و در جریان آن چند موشک به سوی دریای شرقی کره شمالی شلیک شده، نظارت داشته است.

رهبر کره شمالی بر مانور موشکی ارتش کره شمالی نظارت داشته است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز یکشنبه(15 اردیبهشت ماه)، رسانه های کره شمالی گزارش کرده اند: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بر مانور موشکی روز شنبه ارتش کره شمالی که در جریان آن چند موشک به سوی دریای شرقی کره شمالی شلیک شد، نظارت داشته است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی اعلام کرده: هدف اصلی مانور موشکی این کشور، آزمایش برخی سکوهای پرتاب و همچنین تسلیحات هدایت شونده، توسط واحدهای دفاعی بوده است. تسلیحات هدایت شونده آزمایش شده در مانور موشکی کره شمالی از نوع کوتاه برد و موشک های بالیستیک زمین به زمین بوده است. 

ناظران انجام این مانور موشکی توسط کره شمالی را در راستای افزایش تنش کره شمالی  با ایالات متحده آمریکا ارزیابی می کنند. کره شمالی و آمریکا در سال گذشته درگیر مذاکرات برای دستیابی به توافقی بودند که بر اساس آن آمریکا تحریم ها بر علیه کره شمالی را لغو می کند و کره شمالی نیز در راستای خلع سلاح هسته ای گام برمی دارد. با این حال، آخرین نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در ویتنام، بدون دستیابی به توافقی خاتمه یافت. برخی کارشناسان، نشست ویتنام را شکستی بزرگ در روند گفتگوهای آمریکا-کره شمالی توصیف می کنند.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه