English

ایالات متحده آمریکا خبر داد:

کشف فعالیت های هسته ای جدید کره شمالی

روز چهارشنبه(28 فروردین ماه)، ایالات متحده آمریکا اعلام کرده فعالیت های جدیدی از سوی کره شمالی در سایت هسته ای اصلی این کشور مشاهده و کشف شده است.

کشف فعالیت های هسته ای جدید کره شمالی

به گزارش خبرنگاری بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز چهارشنبه(28 فروردین ماه)، ایالات متحده آمریکا اعلام کرده فعالیت های جدیدی از سوی کره شمالی در سایت هسته ای اصلی این کشور مشاهده و کشف شده است. احتمال می رود که پیونگ یانگ به بازفرآوری مواد رادیواکتیو برای تولید سوخت بمب هسته ای دست زده باشد. این اقدامات پس از آن انجام می شوند که نشست ترامپ-کیم جونگ اون که اخیرا در هانوی ویتنام برگزار شد، به طور ناگهانی و بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید.

ناظران، انجام اقداماتی از این دست از سوی کره شمالی را در راستای تلاش های این کشور برای تحت فشار قراردن ایالات متحده آمریکا ارزیابی می کنند. مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی گفته است: روز 12 آپریل، تحرکاتی در نزدیکی تاسیسات غنی سازی اورانیوم و آزمایشگاه رادیو شیمی سایت هسته ای یونگ بیون مشاهده شده است". 

کره شمالی، فعالیت های هسته ای و آزمایش موشک های اتمی خود را در جریان فرآیند دیپلماتیک در سال 2018 متوقف ساخت با این حال، آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است: سایت هسته ای یونگ بیون از اواخر فوریه فعال است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی