English

عمرالبشیر:

سودان تمامی بازداشت شدگان زن را آزاد می کند

عمرالبشیر رئیس جمهور سودان، دستور آزادسازی تمامی زنانی که در جریان اعتراضات مردمی سودان بر علیه دولت این کشور بازداشت شده اند را صادر کرده است.

سودان تمامی بازداشت شدگان زن را آزاد می کند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمرالبشیر رئیس جمهور سودان، دستور آزادسازی تمامی زنان بازداشت شده که در جریان اعتراضات مردمی سودان بر علیه دولت این کشور بازداشت شده اند را صادر کرده است. 

عمرالبشیر که در یک تجمع سیاسی در خارطوم سخن می گفت اعلام کرده: به رئیس دستگاه اطلاعاتی-امنیتی سودان دستور داده تا همه بازداشت شدگان و فعالان سیاسی زن آزاد شوند. در ماه ژانویه، احمد بلال عثمان وزیر کشور سودان گفته بود: حدود 800 معترض بازداشت شده اند اما تقریبا 160 نفر در همین ماه آزاد شده اند. 

عمرالبشیر در جریان سخنرانی خود وعده اجرای اصلاحات اقتصادی در کشور را نیز داده است. هزاران زن روز جمعه در خارطوم پایتخت سودان تظاهرات کرده و روز جهانی زن را گرامی داشتند. 

سودان از دسامبر سال 2018، درگیر اعتراضات گسترده مردمی بوده است. معترضان در ابتدا به افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی اعتراض داشتند. با این حال، اعتراضات مردمی به تدریج متمرکز بر ناکارآمدی دولت شد و معترضان خواستار کناره گیری عمرالبشیر از قدرت شدند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه