English

بحران در دولت کانادا

دومین وزیر نیز از کابینه دولت کانادا استعفا کرد. این اقدام ضربه ای مهلک به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ارزیابی می شود. وزارای مستعفی دولت کانادا نسبت به رسوایی سیاسی دولت این کشور معترض بوده و از کابینه خارج شده اند.

بحران در دولت کانادا

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، دومین وزیر نیز از کابینه دولت کانادا استعفا کرد. این اقدام ضربه ای مهلک به جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ارزیابی می شود. وزارای مستعفی دولت کانادا نسبت به رسوایی سیاسی دولت این کشور معترض بوده و از کابینه خارج شده اند.

استعفای وزیر خزانه داری کانادا "جین فیلپات" از کابینه، ترودو نخست وزیر کانادا را از یکی از وزرای قدرتمند کابینه اش محروم می کند. اقدامی که در آستانه انتخابات کانادا می تواند به ضرر وی باشد. فیلپات عدم رضایت خود را از پاسخ دولت کانادا به اتهام ها در مورد اینکه مقام های دولت، به نحو نادرستی وزیر دادگستری کانادا جودی ویلسون-ریبولد را برای کمک به شرکت عمرانی اس ان سی لاوالین جهت فرار از محاکمه، تحت فشار قرار داده اند، اعلام کرده است.  

فیلپات گفته است:"متاسفانه من اعتمادم را به دولت در مورد نحوه برخورد با موضوع شرکت اس ان سی لاوالین از دست داده ام". ترودو در جریان یک گردهمایی حزب لیبرال گفته است از استعفای جین فیلپات ناامید و ناراحتم اما متوجه شدم چرا وی دست به این کار زده است. 

پیش از فیلپات، جودی ویلسون-ریبولد وزیر دادگستری کانادا نیز استعفا کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه