English

آمریکا، کیم جونگ اون را به دلیل ناکامی نشست ویتنام سرزنش کرد

ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است: رهبر کره شمالی از آمادگی لازم برای مذاکره و گفتگو در مورد توافق ارائه شده از سوی واشنگتن در نشست ویتنام برخوردار نبوده است.

آمریکا، کیم جونگ اون را به دلیل ناکامی نشست ویتنام سرزنش کرد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است: رهبر کره شمالی از آمادگی لازم برای مذاکره و گفتگو در مورد توافق ارائه شده از سوی واشنگتن در نشست ویتنام برخوردار نبوده است. نشست ویتنام با حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با هدف خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره سازماندهی شده بود با این حال، به نحو غیرمنتظره ای این نشست زودتر از موعد به پایان رسید.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در گفتگو با سی بی اس نیوز در مورد علت ناکامی نشست ویتنام گفته است: کیم جونگ اون برای پذیرش معامله بزرگ رئیس جمهور ترامپ آماده نبوده است. این موضع گیری دولت آمریکا در تضاد با موضع کره شمالی در مورد نشست هانوی بوده است. ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در جریان یک کنفرانس خبری در هانوی گفته است:"آنچه ما در جریان مذاکرات تقاضا کردیم، لغو بخشی و نه تمام تحریم ها بر علیه کره شمالی بود".  وی افزوده:"به طور خاص، ما خواستار لغو 5 تحریم از مجموع 11 تحریم سازمان ملل متحد علیه کره شمالی بودیم که در سال های 2016 و 2017 بر علیه کره شمالی تحمیل شده و زندگی مردم عادی را تحت الشعاع قرار داده اند".

ترامپ پس از نشست ویتنام گفته بود:"کیم جونگ اون خواستار لغو تمامی تحریم ها بر علیه کره شمالی بود اما ما نمی توانستیم این پیشنهاد را قبول کنیم". با این حال، بولتون از توصیف نشست ویتنام با عنوان نشستی "شکست خورده" خودداری کرده است.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه