English

حمله هوایی هند به خاک پاکستان

جنگنده های نظامی هند با ورود به حریم هوایی پاکستان اقدام به حمله هوایی علیه اردوگاه‌های تروریستی کردند.

حمله هوایی هند به خاک پاکستان

به گزارش خبرگزاری موج، این حمله پس از آن صورت گرفته است که انفجاری انتحاری در منطقه مورد منازعه کشمیر صورت گرفت. مسئولیت این حمله انتحاری را گروهی که در پاکستان مستقر است، بر عهده گرفته است. این انفجار کشته شدن دست‌کم ۴۰ نیروی پلیس هند را به دنبال داشت. دهلی‌نو، پاکستان را به دست داشتن در این حمله متهم کرده است.

پاکستان اظهار کرده است که ورود جت‌های هند به حریم هوایی پاکستان تلفاتی به دنبال نداشته و پس از عبور از خط کنترل کشمیر مهمات خود را در منطقه‌ای جنگلی پرتاب کرده‌اند.

وزیر کشاورزی هند در توئیتر خود نوشته است: نیروی هوایی اوایل صبح امروز حمله‌ای هوایی در اردوگاه‌های تروریست‌ها در خط کنترل کشمیر انجام داد و آن‌ها را کاملاً نابود کرد.

ارتش پاکستان تاکید کرده است که هواپیماهای هند حریم هوایی پاکستان را نقض کرده‌اند اما اظهار کرده است که هیچ زیرساختی آسیب ندیده است.

سرلشکر آصف غفور ، سخنگوی ارتش پاکستان اوایل امروز، سه‌شنبه در توئیتر خود نوشت: هواپیماهای هند از بخش مظفرآباد وارد حریم پاکستان شده‌اند.

غفور افزود: هواپیماهای هند که با واکنش مؤثر و به موقع نیروی هوایی پاکستان روبه‌رو شدند، به طور شتابزده و هنگامی که در حال فرار بودند، مهمات خود را رها کردند که در نزدیکی منطقه بالاکوت فرود آمد و هیچ تلفات جانی و خسارتی به دنبال نداشته است.

غفور با بیان این که به زودی اطلاعات بیشتری درباره این حمله منتشر خواهد شد، چهار عکس را در توئیتر منتشر کرد که ادعا شده محل برخورد مهمات هند و گودال ایجاد شده بر اثر برخورد بمب با زمین در منطقه‌ای جنگلی در نزدیکی بالاکوت را نشان می‌دهد و حاکی از خسارت جدی نیست.

بالاکوت در حدود ۵۰ کیلومتری خط کنترل کشمیر واقع شده است. خط کنترل کشمیر به صورت دوفاکتو مرز میان پاکستان و هند در این منطقه مورد نزاع را تعیین می‌کند؛ منطقه‌ای که از زمان پایان حکومت استعماری انگلیس بر این منطقه رخ دادن سه جنگ میان هند و پاکستان را موجب شده است.

شبکه‌های تلویزیونی هند به نقل از منابع دولتی که از آنان نام برده نشده، اظهار کرده‌اند، چندین هدف طی این حمله هوایی نابود شده‌اند.

منابع هندی گفته‌اند این یک حمله بزرگ بوده که در آن از بمب‌های ۴۵۰ کیلویی استفاده شده است و شمار شبه‌نظامیان کشته شده در آن می‌تواند تا ۳۰۰ نفر باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه