English

رسانه های دولتی چین:

گفتگوهای تجاری چین-آمریکا روبه جلو است

رسانه های دولتی چین، در رابطه با گفتگوهای تجاری چین-آمریکا ابراز خوش بینی کرده اند. این حرکت یک روز پس از آن انجام می شود که ژی جی پینگ رئیس جمهور چین گفته بود: یک هفته گفتگو و مذاکره میان چین و آمریکا، منجر به پیشرفت قدم به قدم شده است.

گفتگوهای تجاری چین-آمریکا روبه جلو است

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز شنبه(27 بهمن ماه)، رسانه های دولتی چین، در رابطه با گفتگوهای تجاری چین-آمریکا ابراز خوش بینی کرده اند. این حرکت یک روز پس از آن انجام می شود که ژی جی پینگ رئیس جمهور چین گفته بود: یک هفته گفتگو و مذاکره میان چین و آمریکا، منجر به پیشرفت قدم به قدم شده است.

رئیس جمهور چین این اظهارات را در جریان جلسه روز جمعه(26 بهمن ماه) خود با نماینده تجاری آمریکا رابرت لیتیزر و وزیر خزانه داری آمریکا استیون منوشین در پکن ایراد کرده است. هیات های چین و آمریکا یک هفته گفتگو و مذاکره در سطح روسا و معاونین را در پکن پشت سر گذاشته اند. 

روزنامه پیپلز دیلی که ارگان رسمی مطبوعاتی حزب کمونیست چین است در یک مقاله عنوان کرده است: ملاقات ژی جی پینگ با مذاکره کنندگان آمریکایی، پیشرفت ایجاد شده در مذاکرات قبلی دو طرف را تایید و انگیزه و محرک های جدیدی به مرحله بعدی گسترش روابط تجاری چین و آمریکا تزریق کرده است. گفتگوهای چین، پیشرفت قابل توجهی را برای دور بعدی مذاکرات دو طرف که قرار است هفته آینده در واشنگتن برگزار شود ایجاد کرده است. 

پیشتر آمریکا اعلام کرده بود اگر با چین به توافق تجاری دست نیابد، تعرفه کالاهای وارداتی از چین را از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد داد. مبلغ کلی واردات آمریکا از چین رقم 200 میلیارد دلار است.   

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه