English

انتخابات ریاست جمهوری نیجریه یک هفته به تاخیر افتاد

کمیسیون انتخابات نیجریه اعلام کرده است: انتخابات ریاست جمهوری نیجریه در این کشور تا 23 فوریه به تاخیر افتاده است. این اقدام تنها 5 ساعت قبل از آغاز رسمی انتخابات انجام شده است.

انتخابات ریاست جمهوری نیجریه یک هفته به تاخیر افتاد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، کمیسیون انتخابات نیجریه اعلام کرده است: انتخابات ریاست جمهوری نیجریه در این کشور تا 23 فوریه به تاخیر افتاده است. این اقدام تنها 5 ساعت قبل از آغاز رسمی انتخابات انجام شده است. کمیسیون انتخابات نیجریه، دلایل مبهم و غیرمشخصی را برای به تاخیر انداختن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرده است و مثلا گفته: امکانات لازم برای برگزاری انتخابات به تمامی قسمت های کشور منتقل نشده است. 

شواهد حاکی از آن هستند که مردم پرجمعیت ترین کشور و دموکراسی آفریقا خیلی زود به خشم رو خواهند آورد. محمود یاکوبو رئیس کمیسیون انتخابات نیجریه گفته است: "به تاخیر انداختن انتخابات تصمیم سختی بود با این حال، این تصمیم برای انجام یک انتخابات موفقیت آمیز و تحکیم دموکراسی کشورمان کاملا لازم بوده است". وی گفته: جزئیات بیشتری از این تصمیم در بعدازظهر روز شنبه(27 بهمن ماه) به مردم و رسانه ها اعلام می شود.  

پیش از این، نیجریه انتخابات سال 2015 ریاست جمهوری در این کشور را نیز به دلیل ناامنی های مرگبار در شمال شرق نیجریه که تحت تاثیر اقدامات مخرب افراط گرایان مذهبی قرار دارد، به تاخیر انداخته بود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی