English

رئیس جمهور ترکیه:

ترکیه قرارداد خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه را فسخ نمی کند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است: ترکیه قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه را فسخ نخواهد کرد. این اقدام یک روز پس از ضرب الاجل تعیین شده از سوی ایالات متحده آمریکا به آنکارا مبنی بر قبول پیشنهاد این کشور در برابر روسیه انجام می شود.

ترکیه قرارداد خرید سامانه اس 400 از روسیه را فسخ نمی کند

به گارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، روز شنبه(27 بهمن ماه)، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است: ترکیه قرارداد خرید سامانه دفاع موشکی اس 400 از روسیه را فسخ نخواهد کرد. این اقدام یک روز پس از ضرب الاجل تعیین شده از سوی ایالات متحده آمریکا به آنکارا مبنی بر قبول پیشنهاد این کشور در برابر روسیه انجام می شود.

ترکیه که عضو سازمان ناتو است بارها اعلام کرده علی رغم هشدارهای آمریکا مبنی بر اینکه سامانه اس 400 قابلیت ادغام شدن در سامانه های دفاعی ناتو را ندارد، همچنان به خرید سامانه دفاع هوایی اس 400 از روسیه متعهد است. ایالات متحده آمریکا به طور رسمی، ضرب الاجلی را به تاریخ 15 فوریه برای آنکارا تعیین کرده بود تا به جای خرید اس 400، سامانه های دفاع هوایی مد نظر آمریکا را خریداری نماید. با این حال، ترکیه این درخواست را با تمام شدن زمان ضرب الاجل، رد کرده است. 

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود که در صورت اینکه ترکیه به درخواست آمریکا جواب منفی بدهد، این کشور فروش کلاس های مختلف تسلیحاتی به ترکیه را متوقف و احتمالا تحریم هایی را نیز بر این کشور تحمیل خواهد کرد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه