English

اعتراض کردها به حبس و منزوی ساختن اوجالان توسط دولت ترکیه

عبدالله اوجالان رهبر در حبس شبه نظامیان کرد، همچنان فردی تاثیرگذار در جنبش کردها است. این امر در شرایطی است که ارتباط اوجالان با جهان خارج کاملا قطع شده است. احزاب و مردم کرد نسبت به تلاش های ترکیه برای منزوی ساختن اوجالان اعتراض دارند.

اعتراض کردها به حبس و منزوی ساختن اوجالان توسط دولت ترکیه

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالله اوجالان رهبر در حبس شبه نظامیان کرد، همچنان فردی تاثیرگذار در جنبش کردها است. این امر در شرایطی است که ارتباط اوجالان با جهان خارج کاملا قطع شده است. 

ترکیه، عبدالله اوجالان را در 15 فوریه 1999 در جریان یک عملیات فرامرزی دستگیر کرد. اوجالان دو دهه است در زندانی به شدت محافظت شده در جزیره امرالی در دریای مرمره نگهداری می شود. وی از سال 2011، امکان دسترسی به وکلای خود را هم از دست داده است. 

دولت ترکیه وی را "کودک کش" خطاب می کند حال آنکه اوجالان شخصیت محبوبی در میان کردهاست. حزب دموکراتیک خلق که از احزاب طرفدار کردهاست می گوید بیش از 300 زندانی در اعتصاب غذا به سر می برند تا نسبت به آنچه منزوی ساختن اوجالان عنوان کرده اند اعتراض کنند. این امر نشان دهنده اهمیت مستمر اوجالان برای جنبش کردهاست. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه