English

میلیاردر چینی، استرالیا را "غول بچه" خواند

یک میلیاردر چینی که از سوی دولت استرالیا به دلیل مظنون بودن به همکاری با حزب کمونیست چین جهت تاثیرگذاری بر سیاست داخلی استرالیا از ورود به این کشور منع شده است، استرالیا را "غول بچه ای" خطاب کرده که هنوز جایگاهش را در عرصه سیاست بین الملل پیدا نکرده است.

میلیاردر چینی، استرالیا را "غول بچه" خواند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک میلیاردر چینی که از سوی دولت استرالیا به دلیل مظنون بودن به همکاری با حزب کمونیست چین جهت تاثیرگذاری بر سیاست داخلی استرالیا از ورود به این کشور منع شده است، استرالیا را "غول بچه ای" خطاب کرده که هنوز جایگاهش را در عرصه سیاست بین الملل پیدا نکرده است.

"هوانگ ژیانگ مو" که برای مدتی طولانی در سیدنی استرالیا زندگی می کرده، یکی از افراد متمول و مشهوری بوده که به دو حزب اصلی استرالیا کمک می کرده است. با این حال، وی از هفته گذشته از ورود به استرالیا منع شده و ویزای اقامت دائم و شهروندی وی نیز لغو شده است.

هوانگ در مصاحبه با روزنامه چینی گلوبال تایمز گفته است:"رشد یک غول بچه زمان زیادی می برد". نهادهای اطلاعاتی استرالیا بر این باورند که هوانگ در راس شبکه ای قرار دارد که هدف اصلی آن پیگیری دستورکار حزب کمونیست چین در عرصه بین المللی است. هوانگ گفته است مقام های استرالیایی در مورد اقدام خود به وی توضیح کافی و درستی نداده اند.

هوانگ در پاسخ به پرسشی راجع به کمک های مالی خود به حزب لیبرال و حزب کارگر گفته است: رهبران این دو حزب با خیال راحت از وی کمک ها را قبول می کرده اند زیرا شکی در مورد مشروعیت حرکت خود نداشته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه