English

تشدید تنش ها در سالگرد انقلاب بولیواری ونزوئلا

در سالگرد انقلاب بولیواری ونزوئلا، تنش میان خوان گوآیدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا و نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور به اوج خود رسیده است. دو طرف از طرفداران خود خواسته اند تا به خیابان ها بریزند و طرف مقابل را تحت فشار بگذارند.

تشدید تنش ها در سالگرد انقلاب بولیواری ونزوئلا

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوان گوآیدو رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در اظهاراتی، ماه فوریه را ماهی سرنوشت ساز در آینده سیاسی ونزوئلا اعلام کرده است. این اقدام در شرایطی انجام می شود که طرفداران او و نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، در سالگرد انقلاب بولیواری ونزوئلا دست به تظاهرات و تجمعات می زنند. گوآیدوی 35 ساله از طرفداران خود خواسته تا با حضور گسترده خود، فشار بر مادورو را افزایش دهند و وی را مجبور به کناره گیری از قدرت کنند. گوآیدو 10 روز پیش، در اقدامی خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا خوانده بود. ونزوئلا کشوری است که منابع غنی انرژی دارد با این حال، در ماه های اخیر دچار بحران شدید اقتصادی و سیاسی بوده است. 

در مدت اخیر و در جریان بحران ونزوئلا، پشت کردن یک فرمانده عالی رتبه نیروی هوایی ونزوئلا به مادورو و حمایت وی از گوآیدو موجب شده تا موضع گوآیدو در فراخوانی مردم برای انجام تظاهرات تقویت شود. جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در پیامی توئیتری از همه نظامیان ونزوئلا خواست تا به مادورو پشت کرده و به گوآیدو بپیوندند.

آمریکا در 23 ژانویه گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناخت. فرانسه، بریتانیا، آلمان و اسپانیا نیز اعلام کرده اند که همچون آمریکا رفتار می کنند مگر اینکه مادورو تا نیمه شب یکشنبه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری موافقت کند.  

مادورو، خوان گوآیدو را به اینکه عامل ایالات متحده امریکا در ونزوئلاست متهم کرده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه