English

آمریکا از معاهده منع موشک های میانبرد هسته ای خارج می شود

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در اظهار نظری از خروج آمریکا از معاهده منع تسلیحات میانبرد هسته ای با روسیه خبر داده است. آمریکا از روز شنبه(13 بهمن ماه) تعهدات خود در چهارچوب این معاهده را به تعلیق در می آورد.

آمریکا از معاهده منع موشک های میانبرد هسته ای خارج می شود

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از عرب نیوز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که ایالات متحده آمریکا از معاهده منع موشک های میانبرد هسته ای با روسیه موسوم به (INF) خارج می شود. این معاهده یکی از اصلی ترین معاهدات خلع سلاح از زمان آغاز جنگ سرد بوده است.

این اقدام آمریکا پس از سال ها مناقشه در مورد وفاداری روسیه یه این معاهده، محتمل بوده است. روس ها هرگونه نقض معاهده منع تسلیحات میانبرد هسته ای را انکار کرده اند. پمپئو اعلام کرده است: آمریکا تعهدات خود در قالب این معاهده را از روز شنبه(13 بهمن ماه) به حالت تعلیق درخواهد آورد. پمپئو گفته است اگر روسیه نخواهد از معاهده تبعیت کند، این معاهده به کلی نابود خواهد شد.

آمریکا همچنین در مورد فعالیت های نظامی چین که طرفِ معاهده منع تسلیحات میانبرد هسته ای نیست هم ابراز نگرانی کرده است. آمریکا بر این باور است که چین طیفی از تسلیحات را در آسیا توسعه داده که نقض معاهده منع تسلیحات میانبرد هسته ای است و آمریکا هم قادر نیست با این روند مقابله کند زیرا پایبند به این معاهده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه