English

درخواست آمریکا از اعضای دائم شورای امنیت

روز پنجشنبه(11 بهمن ماه)، آندریا تامپسون معاون وزیر خارجه آمریکا در امر خلع سلاح و امنیت بین المللی، از دیگر اعضای دائم شورای امنیت خواسته است تا به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای(NPT)، پایبند باشند.

درخواست آمریکا از اعضای دائم شورای امنیت

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، ایالات متحده آمریکا از دیگر اعضای دائم شورای امنیت خواست تا به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای(NPT) پایبند باشند.

این درخواست که از سوی آندریا تامپسون معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خلع سلاح و امنیت بین المللی مطرح شده در شرایطی ارائه می شود که آمریکا خود را برای خروج از معاهده مربوط به موشک های میانبرد هسته ای که میان آمریکا و شوروی در سال 1987 به امضا رسیده است، آماده می کند. 

تامپسون گفته است: برخی کشورها، معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را نقض می کنند و برنامه های تسلیحاتی جدیدی را توسعه می دهند. ظاهرا مقصود تامپسون کشورهایی چون روسیه، ایران و احتمالا کره شمالی بوده است. معاهده NPT، معطوف به توقف گسترش تسلیحات هسته ای است.

معاهده سال 1987 آمریکا و شوروی در مورد موشک های میانبرد هسته ای، هرگونه تولید، آزمایش و توسعه موشک های زمینی کروز و بالستیک را در برد 500 تا 5500 کیلومتر منع می کند. 

دبیر کل ناتو از روسیه درخواست کرده تا به معاهده سال 1987 پایبند بماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی