English

خرید ویلا در شمال بهتر است یا کردان؟

کافی است یکبار به شمال کشور و یکبار به کردان سفر کنید تا متوجه شوید که در شمال امکانات تفریحی بیشتری نسبت به کردان وجود دارد. با توجه به اینکه در طول سال، مسافرین بسیار زیادی به مناطق شمالی کشور ‌می‌روند، بنابراین سرمایه‌گذاران در زمینه راه‌اندازی امکانات تفریحی، بیشتر بر روی شمال کشور تمرکز کرده‌اند.

خرید ویلا در شمال بهتر است یا کردان؟
به گزارش خبرگزاری موج

،  شاید شما که این مطلب را مطالعه می‌کنید، بعد از سال‌ها توانسته‌اید پس‌اندازی کنار بگذارید تا یک ویلای زیبا در منطقه‌ای خوش آب و هوا برای خود خریداری کنید. اگر ساکن تهران هستید، وقتی با دوستان، آشنایان و یا مشاورین املاک مشورت کنید، نظرات مختلفی را شاهد خواهید بود. برخی شمال و برخی دیگر اطراف تهران همانند کردان را به شما پیشنهاد می‌دهند. در این زمان است که مردد می‌شوید خرید ویلا در شمال بهتر است یا کردان؟ بهتر است اطلاعات کاملی در مورد این مناطق داشته باشید تا بعد از مشورت گرفتن، بتوانید به یک تصمیم درست و سرمایه‌گذاری آینده‌دار برسید.

ویلا

منطقه کردان کجاست؟

برای اینکه بدانید خرید ویلا در شمال بهتر است یا کردان، ابتدا باید شرایط آب و هوایی و ویژگی‌های هر یک از این مناطق را بشناسید. به همین دلیل ابتدا اجازه دهید منطقه کردان را به شما معرفی کنیم.

کردان یکی از خوش آب و هواترین مناطقی است که در اطراف تهران قرار دارد. طبیعتی بسیار زیبا، کوچه باغ‌های قدیمی، منطقه کوهستانی، رودخانه خروشان، زمین‌های زراعی و... همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا منطقه کردان به یک منطقه جذاب برای تفریح و یا حتی خرید ویلا تبدیل شود. به خصوص اگر شما وارد کردان شمالی شوید، قطعاً بیشتر از طبیعت لذت خواهید برد چون کردان شمالی آب و هوای کوهستانی و در عین حال لذت بخش دارد.

آب و هوای منطقه کردان عمدتاً خنک است. حتی وقتی شما در فصل بهار می‌خواهید به کردان بروید، باید حتماً لباس گرم داشته باشید. این منطقه واقعاً جذاب و تماشایی است. در هر فصل از سال، شما تنوع رنگ را در بین درختان مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید دنیایی از رنگ‌ها را مشاهده کنید، باید در پاییز به کردان بروید. سکوت این منطقه واقعاً آرام بخش است. در زمستان نیز تفریحات هیجانی همانند پیست در کردان برقرار است.

ویلا در شمال

 

کردان یا شمال؛ کدام منطقه برای خرید ویلا مناسب‌تر است؟

مناطق شمالی کشور سالها است که مورد توجه ایرانی‌ها و همچنین مسافران خارجی قرار گرفته است. جنگل‌های سرسبز، مناطق روستایی، شالیزار‌ها، باغ‌های مرکبات، دریای خزر، سواحل بسیار زیبا، رودخانه‌هایی که در دل روستا‌ها جریان دارند، آب و هوای بسیار عالی و لذت بخش، تنوع آب و هوایی در فصول مختلف، همگی از ویژگی‌هایی هستند که باعث شده است حتی مهاجرت مردم ایران به مناطق شمالی کشور افزایش پیدا کند.

اغلب افرادی که ساکن تهران هستند دوست دارند ویلایی در منطقه خوش آب و هوا داشته باشند تا هر از گاهی بتوانند از شلوغی و آلودگی تهران، به طبیعتی بکر پناه ببرند. دو گزینه در پیش روی آن‌ها قرار دارد. می‌توانند به سراغ کردان بروند که در همسایگی تهران قرار دارد و در نتیجه خیلی سریع خود را به ویلا برسانند. و یا می‌توانند مناطق شمالی کشور همانند استان مازندران یا گیلان را انتخاب کنند. اما کدام یک از این منطقه بهتر است؟

اجازه دهید مقایسه‌ای بین این دو منطقه داشته باشیم:

  1. آینده سرمایه‌گذاری

وقتی شما می‌خواهید ویلایی بخرید، باید آینده سرمایه‌گذاری خود را نیز در نظر بگیرید. ممکن است روزی بخواهید ویلا را بفروشید و این مسأله بسیار مهم است که سرمایه شما بعد از سال‌ها سود بسیار زیادی در اختیار شما قرار دهد. پیشرفتی که در مناطق شمالی کشور وجود دارد، به مراتب بالاتر از پیشرفت قیمت املاک در کردان است. اما دلیل این موضوع چیست؟ همانگونه که گفتیم آمار مهاجرت به مناطق شمالی کشور در حال افزایش است و توریست‌های زیادی به این مناطق ‌می‌روند. همین موضوع باعث رشد املاک در مناطق شمالی کشور می‌شود.

  1. راه‌های مواصلاتی و دسترسی به مناطق مختلف

از آنجایی که همواره مناطق شمالی کشور مورد توجه مردم بوده و آمار مهاجرت و سفر به این مناطق هر سال در حال افزایش است، به همین دلیل دولت در طول سالیان گذشته، به توسعه راه‌های مواصلاتی بین مناطق مختلف استان‌های شمالی، توجه ویژه‌ای داشته است. حتی اگر شما اکنون به مناطق روستایی بروید، مشاهده خواهید کرد جاده‌های جدیدی احداث شده است که ارتباط روستا‌ها با شهر‌ها را بسیار راحت می‌کند. اما چنین موضوعی را در مورد کردان مشاهده نمی‌کنید. جاده‌های کردان بسیار تنگ و پرپیچ و خم هستند. به خصوص وقتی می‌خواهید به مناطق روستایی بروید، باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنید. در فصل سرما و یخبندان، عبور و مرور در جاده‌های کردان واقعاً خطرات زیادی را به همراه دارد. به همین دلیل عمدتاً مردم در فصل بهار و تابستان، به کردان سفر می‌کنند.

شمال

  1. دسترسی به امکانات تفریحی

کافی است یکبار به شمال کشور و یکبار به کردان سفر کنید تا متوجه شوید که در شمال امکانات تفریحی بیشتری نسبت به کردان وجود دارد. با توجه به اینکه در طول سال، مسافرین بسیار زیادی به مناطق شمالی کشور ‌می‌روند، بنابراین سرمایه‌گذاران در زمینه راه‌اندازی امکانات تفریحی، بیشتر بر روی شمال کشور تمرکز کرده‌اند.

تله کابین، پیست اسکی، تفریحات آبی، تور‌های گردشگری به مناطق جنگلی، تفریحات ساحلی و... از جمله تفریحاتی است که در مناطق شمالی کشور مشاهده خواهید کرد.

  1. ساخت و ساز ویلا شهرکی

آیا می‌دانید با خرید ویلای شهرکی چه اندازه سود خواهید کرد؟ به جای اینکه نیاز باشد پول زمین را به طور کامل بپردازید، شما ویلایی می‌خرید که هزینه زمین آن بین تمامی ویلا‌ها در شهرک تقسیم شده است. بنابراین قطعاً مبلغی که باید بپردازید، کمتر خواهد شد. در شمال کشور به خصوص در چند سال اخیر، سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به ساخت و ساز ویلا‌های شهرکی داشته‌اند. در این ویلا‌ها کلیه امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارد. امنیت بسیار بالایی برای ویلا در نظر گرفته شده و از طرف دیگر ویلا‌ها با طراحی‌های مدرن و جذاب ساخته می‌شوند. بنابراین وقتی شما یک ویلای شهرکی در شمال می‌خرید، حتی اگر ویلا در طول سال به طور کامل خالی باشد، نگرانی از بابت سرقت نخواهید داشت. اما در منطقه کردان خبری از ویلا‌های شهرکی نیست و شما باید یک ویلای شخصی برای خود بسازید. بنابراین مسأله نگهداری از این ویلا یک دغدغه برای شما خواهد شد.

کلام آخر

این مطلب یک راهنمای کامل برای شما است که بتوانید بین دو منطقه کردان و شمال کشور بهترین مکان را برای خرید و یا ساخت ویلا انتخاب کنید. اگر می‌خواهید در مناطق شمالی کشور به خصوص استان مازندران ویلایی داشته باشید، بهتر است ابتدا یک تیم مشاور املاک حرفه‌ای را پیدا کنید. اول خونه بهترین راهنما برای شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم در استان مازندران یک منطقه‌ ایده‌آل را پیدا کرده و ویلایی متناسب با سلیقه و سرمایه خود خریداری کنید. حتی اگر به فکر ساخت ویلا هستید، گروه مهندسی ما تمامی امور را برای شما انجام خواهند داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه