English

قیمت میلگرد استیل سقوط می کند؟!

بسیاری از افراد از ما پرسیده‌اند آیا قیمت میلگرد استیل سقوط می کند؟! چه زمانی شاهد سقوط و اوج قیمت میلگرد استیل هستیم؟! در ادامه به تمامی پرسش‌هایی که از این قبیل هستند، پاسخ داده‌ایم. با ما همراه باشید.

قیمت میلگرد استیل سقوط می کند؟!
به گزارش خبرگزاری موج

، به ندرت می‌توان سازه‌ای پیدا کرد که در آن اثری از میلگردها نباشد. میلگردهای فولادی یکی از پرکاربردترین مقاطع فلزی هستند که در دنیای امروز در حال استفاده هستند. شاید یکی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی که در زمان خرید این مقطع فولادی باید به آن توجه کرد، نوسانات روزانه قیمت آن است. بسیاری از افراد از ما پرسیده‌اند آیا قیمت میلگرد استیل سقوط می کند؟! چه زمانی شاهد سقوط و اوج قیمت میلگرد استیل هستیم؟! در ادامه به تمامی پرسش‌هایی که از این قبیل هستند، پاسخ داده‌ایم. با ما همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید و مشاهده قیمت میلگرد استیل ثامن تجارت را در گوگل جستجو کنید و انواع میلگرد استیل ۳۰۴، ۳۰۶، ۳۱۰، ۳۱۶، ۳۲۱، ۴۱۰ و... بررسی نمایید.

قیمت میلگرد استیل سقوط می کند؟!

برای پاسخ به این سوال باید گفت بله، قیمت میلگرد استیل سقوط می‌کند؛ اما این سقوط بستگی به عواملی دارد که در تعیین قیمت میلگرد استیل نقش آفرینی می‌کنند. با بررسی این عوامل متوجه خواهید شد که چه زمانی قیمت میلگرد استیل دچار افزایش خواهد شد و چه زمانی دچار کاهش می‌شود. البته باید به این نکته توجه کنید که برخی از عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد استیل، تاثیر به سزایی در افزایش یا کاهش قیمت آن ندارند. در ادامه به بررسی فاکتورهای تعیین کننده قیمت میلگرد استیل پرداخته‌ایم.

فاکتورهای تعیین کننده قیمت میلگرد استیل

انواع مختلفی از میلگردهای استیل در ابعاد مختلف و آلیاژهای متفاوت در کارخانجات سراسر دنیا تولید می‌شوند که هرکدام از آنها دارای خواص و کاربردهای مختص به خود هستند. در واقع وجود آلیاژهای مختلف در تولید میلگرد استیل است که باعث بروز کاربردها و ویژگی‌های متفاوت شده است که البته این مورد یکی از فاکتورهایی است که تعیین کننده قیمت میلگرد استیل است. به طور کلی فاکتورهای متعددی وجود دارند که هرکدام به نوبه خود تاثیری بر قیمت میلگرد استیل دارند که در این بخش به بررسی این موارد رسیدگی می‌کنیم.

تاثیر قیمت دلار بر قیمت میلگرد استیل

همانطور که می‌دانید تمامی مقاطع استنلس استیل مثل ورق استیل، لوله استیل، میلگرد استیل، پروفیل استیل و... وارداتی هستند و از کشورهای منطقه وارد ایران می‌شوند. خرید میلگرد استیل توسط وارد کنندگان، از طریق دلار است. متاسفانه در سال‌های اخیر بازار فولاد کشور، با پدیده‌ای با نام تحریم‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند. این تحریم‌ها با تاثیر مستقیمی که بر تمامی جوانب بازار ایجاد کرده‌اند، هزینه‌های گزافی به کشور ما تحمیل کرده‌اند.

اما یکی از مهم‌ترین شاخص‌های درگیر با این تحریم‌ها، بازار ارز کشور می‌باشد که عدم ثبات و جهش‌‌‌های ناگهانی قیمت دلار، علاوه بر تاثیر بر افزایش بهای واردات، هزینه‌های جانبی تولید را نیز با افزایش روبه‌رو کرده‌اند. با روند صعودی نمودار قیمت میلگرد در چند سال اخیر که در اکثر مواقع به صورت روزانه این اتفاق افتاده است، آشفتگی و سردرگمی بین فروشندگان و خریداران افزایش پیدا کرده است. نوسانات بازار ارز آثار مخربی مثل افزایش دستمزد کارکنان و بالارفتن هزینه‌های حمل‌ و ‌نقل با خود همراه داشته است که این عدم امنیت، روند سرمایه ‌گذاری و فعالیت در بخش تولید میلگرد را شدیداً خطر آفرین کرده است.

تاثیر قیمت جهانی نیکل و سایر عناصر بر قیمت میلگرد استیل

کشور اوکراین یکی از مهم‌ترین کشورهای معدنی دنیا است که از نظر تنوع و حجم ذخایر در دنیا رقیب زیادی ندارد. مقدار بسیار زیادی آهن، منگنز، نیکل و... درکشور اوکراین استخراج می‌شود؛ اما حالا که کشور اوکراین در بحران جنگ قرار گرفته است، به طور طبیعی شاهد بالارفتن قیمت جهانی نیکل در دنیا هستیم که البته با توجه به وجود مقدار زیادی عنصر نیکل در محصولات استیل، بازار مقاطع فولادی با افزایش قیمت محصولات استیل علی‌الخصوص افزایش قیمت میلگرد استیل روبه‌رو می‌شود.

 

میلگرد

 

تاثیر عرضه و تقاضا بر قیمت میلگرد استیل

در اقتصاد، عرضه و تقاضا محصول، عامل قابل توجهی است که برای توضیح نحوه قیمت گذاری به آن روی می‌آورند. نقش عرضه و تقاضا در تعیین قیمت میلگرد استیل به این صورت است که اگر میلگرد استیل در بازار به میزان کمی عرضه شود اما تقاضا برای خرید این نوع استیل زیاد باشد، با افزایش قیمت آن مواجه خواهید شد و اگر تقاضا برای خرید میلگرد استیل کم باشد اما این محصول در بازار قابل دستیابی باشد، قیمت آن کاهش خواهد یافت.

تاثیر گرید استیل بر قیمت میلگرد استیل

انواع مختلفی از میلگرد استیل در کارخانجات تولید کننده درحال تولید است که هرکدام نسبت به آلیاژ به کار رفته برای ساخت آنها دارای کاربرد و قیمت متفاوتی هستند. مهم‌ترین آلیاژهای میلگرد استیل عبارت‌اند از:

  • میلگرد استیل 304

  • میلگرد استیل 316

  • میلگرد استیل 309 (نسوز)

  • میلگرد استیل 310 (نسوز)

  • میلگرد استیل 321 (ضد سایش)

  • میلگرد استیل 430 (بگیر)

  • میلگرد آلیاژی مثل میلگرد مونل، میلگرد اینکونل، میلگرد اینکولوی، میلگرد داپلکس، میلگرد کاپرنیکل، میلگرد هستلوی و...

به طور مثال میلگرد استیل 304 دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است و میلگرد استیل 316 دارای 18 درصد کروم و 10 تا 14 درصد نیکل می‌باشد. پس طبیعی است که با توجه به اینکه در تولید میلگرد استیل 304 مقدار کم‌تری از عناصر به کار رفته است، قیمت آن نسبت به میلگرد 316 کم‌تر باشد.

 

قیمت میلگرد استیل

تاثیر مصوبات دولت در حوزه صنایع فولاد بر قیمت میلگرد استیل

یکی از عواملی تاثیرگذار در تعیین قیمت و میزان تولید مصنوعات فولادی دولت هر کشور است که نقش حمایت ‌کننده از بازار این محصولات را دارد. دولت با در دست داشتن اهرم‌های موثری مثل گلوگاه گمرکی و با تصویب طرح‌های نظارتی و حمایتی، می‌تواند مانند یک نیروی تازه نفس باشد که به رشد این محصول کمک زیادی می‌کند. صادرات این محصولات در ارزآوری و کمک به ادامه فعالیت کارخانه‌های تولیدی نقش بزرگی دارد.

تاثیر بهای مواد اولیه بر قیمت میلگرد استیل

ماده اولیه تولید میلگرد‌ها در بیشتر مواقع، فولاد و آهن می‌باشد و تغییرات قیمت سنگ و یا قراضه آهن، نقش بسیار پررنگی در نوسانات قیمت این محصولات ایفا می‌کند. در سال‌های شیوع و همه ‌گیری بیماری کرونا، شاهد ایجاد رکود اقتصادی و افزایش نرخ تورم در سرتاسر دنیا در بازار آهن بودیم.

سخن پایانی

با بررسی عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت میلگرد استیل به سوال شما مبنی بر اینکه آیا قیمت میلگرد استیل سقوط می کند، پاسخ دادیم و متوجه شدید که چه زمانی شاهد رشد قیمت میلگرد استیل هستید و چه زمانی قیمت این محصول کاهش می‌یابد. البته شما می‌توانید به کارشناسان مجموعه ثامن تجارت در ارتباط باشید و از به روزترین قیمت‌های ملیگرد استیل اطلاع حاصل کنید.

همچنین کافی است با مراجعه به وب سایت ثامن تجارت (https://samentejarat.com/color-stainless) لیست قیمت به روز شده میلگرد استیل را به همراه مشخصات کامل آن مشاهده کرده و در فرآیندی بسیار ساده سفارشات خود را ثبت کنید تا در اولین فرصت به دست شما برسد. همچنین مجموعه ثامن تجارت به شما این اطمینان را می‌دهد که محصولی با کیفیت درجه یک از بهترین کارخانجات دنیا با به صرفه‌ترین قیمت، به دست شما خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
عکاس:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه