English

ویژه برنامه سراسری سوگواره ادبی روز وداع یاران برگزار شد

اداره کل کتابخانه های عمومی استان ایلام با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گرامیداشت شهدای خدمت، ویژه برنامه سراسری، سوگواره ادبی روز وداع یاران را همزمان با سراسر کشور برگزار کرد.

ویژه برنامه سراسری سوگواره ادبی روز وداع یاران برگزار شد
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

سمیه حیدری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ایلام ضمن تسلیت شهادت حضرت آیت الله رئیسی(ره) و همراهان صدیقش به حاضرین و شاعران گفت: این محفل و سوگواره ادبی به حرمت قلم متبرک شاعران گرانسنگ و به مناسبت بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شده است.

 

حیدری افزود: این ضایعه دردناک تلنگر عظیمی برای همه ما خدمتگزاران مردم داشت. گاهاً بعضی از افراد به واسطه ذات پاک و مقدسشان، حیات و مماتشان منشاء خیر و برکت است. 

وی ادامه داد: مراسماتی که در سطح نه تنها کشور بلکه دنیا برای طلب آرزوی سلامتی و در نهایت تشییع شهدای خدمت برگزار شد ثابت کرد، هرکس صادقانه و خالصانه در خدمت مردم باشد، نامش در تاریخ ماندگار خواهد شد. این مراسمات باعث انسجام، همبستگی و پیوند بیش از پیش مردم، دولت و نظام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام بیان کرد: رئیس جمهور شهید به تأسی از مقام معظم رهبری، دغدغه مند حوزه کتاب بود. شهید رئیسی با نقشه راهی که در دولت سیزدهم برای حوزه فرهنگ ترسیم کرده بود، روح تازه ای در کالبد فرهنگ کتاب و کتابخوانی دمید. حضور بی مانند شهید جمهور در مراسم هفته کتاب در آبانماه 1401 و حضور در غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در نمایشگاه کتاب اردیبهشت 1403 و پیام وی در آبان 1402 نشان از دغدغه مندی برای حوزه کتاب و کتابخوانی داشت که فرمودند "امروز در میان تمام ظرفیت های فرهنگی جمهوری اسلامی، کتابخانه های عمومی جایگاه ویژه ای دارند".

وی اضافه کرد: در سفرهای ریاست جمهوری ارتقا و توسعه فضا کتابخانه ها از اولویت های اصلی به شمار می رفت چرا که هدف و چشم انداز دولت، فراهم نمودن دسترسی آسان عموم مردم به کتاب و کتابخانه ها در راستای برقراری عدالت فرهنگی در جامعه ترسیم شده بود.

وی در انتها بیان کرد: در سفرهای مختلف وزیر فرهنگ، شاهد افتتاح یا کلنگ زنی کتابخانه ها و از طرفی دیگر اعتبارات چشمگیری برای تعمیر و تجهیز کتابخانه ها مصوب می شد.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدباقر هاشمی، دبیر کانون‌های رضوی استان گفت: شهادت مظلومانه هشتمین رئیس جمهور خدمتگزار مسلمین جهان در سالروز ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، سید الشهدای خدمت، سید محرومان، خادم ملت، حضرت آیت الله رییسی (ره) را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌ کنم.

حجت‌الاسلام هاشمی ادامه داد: این سلاله و ذریه پاک حضرت زهرای اطهر(س) و خادم آستان علی بن موسی الرضا(ع) عمر با برکت خویش را وقف خدمت بی منت و جهاد فی سبیل الله، با صداقت، فداکاری، اخلاص، تواضع، محبت و ایثار در کسوت مسئولیت های خطیر برای آرامش و آسایش مردم و تعالی، امیدآفرینی و پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی گذراند و در آخر نیز در همین مسیر، شهد شیرین شهادت را نوشید.

شهادت این بزرگوار، فقدانی عظیم برای کشور بزرگ ایران است، اما بدون شک، راه پرتلالو ایشان ادامه خواهد داشت و مردم ایران با وحدت و انسجام خویش، تمامی نقشه‌های شوم بدخواهان را خنثی خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه