سرخط خبرها
  • اهدای پرچم گنبد حرم مطهر حسینی، برای تکریم و بدرقه پیکر رهبر شهید
  • وزیر اقتصاد: مبلغ کالابرگ دهک‌های پایین حتما متناسب با تورم افزایش می‌یابد
  • حمایت هوادار مکزیکی از تیم ملی ایران در ورزشگاه سوفای لس آنجلس
  • وزیر اقتصاد: افزایش رقم قیمت کالا برگ ویژه ۶ دهک پایین جامعه
  • انهدام مهمات عمل نکرده دشمن در بندرعباس
  • عصبانیت ترامپ از نتانیاهو
  • عضو کمیسیون کشاورزی: قیمت آب افزایش می‌یابد
  • آینده ونس به صلح با ایران گره خورد
  • سرمربی بلژیک: برای شکست دادن ایران باید با صد درصد توان‌مان بازی کنیم
  • دریای مازندران تا سه‌شنبه تعطیل شد
  • هشدار به آمریکا: مهلت زمانی برای توافق محدود است
  • مردم سیریک همچنان در مشکل آب
  • ادعای جنجالی یک شهروند قطر؛ دولت هزینه هتل و بلیط بازی‌ها جام‌جهانی را پرداخت کرده است
  • قلعه‌نویی: در جام جهانی جا برای اشتباه نیست
  • بی‌بی‌سی‌: استارمر، نخست وزیر بریتانیا دوشنبه استعفا می‌دهد

توسط معاون وزیر نیرو صورت پذیرفت:

ارائه پنج پیشنهاد عملیاتی ایران برای توسعه همکاری کشورهای عضو شانگهای در حوزه انرژی

معاون برق و انرژی وزیر نیرو در نشست وزرای انرژی سازمان همکاری شانگهای (SCO) با تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در حوزه انرژی، پنج پیشنهاد عملیاتی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه همکاری‌های انرژی میان کشورهای عضو این سازمان ارائه کرد.

وزارت نیرو
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از وزارت نیرو ،  نشست وزرای انرژی سازمان همکاری شانگهای روز جمعه ۲۹ خرداد ۱۴۰۵ در شهر بیشکک، پایتخت قرقیزستان، برگزار شد و جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست حضور داشت.

در این نشست، مصطفی رجبی‌مشهدی به نمایندگی از وزیر نیرو و در مقام معاون برق و انرژی وزارت نیرو، در رأس هیئتی متشکل از قائم‌مقام سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، مدیرکل دفتر راهبری، نظارت و کنترل بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو، معاون مرکز امور بین‌الملل وزارت نیرو، کارشناس تخصصی شانگهای در معاونت برق و انرژی و نمایندگان وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی شرکت کرد.

رجبی‌مشهدی در سخنرانی خود همکاری سازمان‌یافته کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در حوزه انرژی را عاملی مؤثر برای توسعه پایدار، تقویت امنیت انرژی و رشد اقتصادی منطقه دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها در این چارچوب تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ایران در حوزه انرژی، از جمله سهم قابل توجه کشور در ذخایر و تولید نفت و گاز و اتصال شبکه برق ایران به هفت کشور همسایه، زمینه‌های توسعه همکاری‌های مشترک انرژی میان اعضای سازمان را تشریح کرد.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو همچنین توسعه سرمایه‌گذاری مشترک، انتقال فناوری، گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر، بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه شبکه‌های هوشمند برق را از مهم‌ترین محورهای همکاری میان کشورهای عضو برشمرد.

وی در ادامه پنج پیشنهاد عملیاتی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های انرژی در سازمان همکاری شانگهای را شامل تشکیل کنسرسیوم انرژی کشورهای عضو، توسعه اتصال شبکه‌های برق منطقه‌ای، ایجاد چارچوب بازار برق منطقه‌ای، همکاری فناورانه در حوزه شبکه‌های هوشمند و برگزاری همایش سالانه برق کشورهای عضو مطرح کرد.

رجبی‌مشهدی همچنین با تأکید بر اهمیت امنیت زیرساخت‌های انرژی، حملات اخیر به تأسیسات انرژی ایران را محکوم کرد و یادآور شد که زیرساخت‌های انرژی بر اساس کنوانسیون‌های ژنو و قطعنامه‌های شورای امنیت از اهداف مصون از حمله محسوب می‌شوند.

وی در پایان از دولت و مسئولان قرقیزستان به‌عنوان میزبان و برگزارکنندگان این نشست قدردانی کرد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه