سرخط خبرها
  • زلنسکی پوتین را تهدید کرد: اگر اوکراین بسوزد، مسکو هم خواهد سوخت
  • بانک سینا به رتبه دوم شبکه بانکی در ارزیابی سامانه آرش ارتقا یافت
  • سی‌ان‌ان از تلاش نتانیاهو برای اثرگذاری بر توافق آمریکا و ایران خبر داد
  • پزشکیان: آنچه امروز به ثبت رسید، نتیجه استقامت ملی، عقلانیت سیاسی و دیپلماسی مسئولانه بود
  • ضرب‌الاجل دولت به قایق‌ها برای نصب ردیاب
  • پلیس: مخدوش کردن پلاک حبس دارد
  • بمب یک تنی آمریکایی ـ صهیونی در سنندج خنثی شد
  • عصبانیت اینترنشنال از امتیازهایی که ترامپ مجبور شد به ایران بدهد
  • دروس و ضرایب امتحانی آزمون ارشد ۱۴۰۶ اعلام شد
  • رئیس اتحادیه مشاوران املاک: نرخ مجاز افزایش اجاره ۲۷ درصد است
  • یک سریال جنایی جدید با بازی  مریلا زارعی و امیر جعفری
  • مجوز پخش بازی ایران و بلژیک در سینما صادر شد
  • تغییرساعت آبیاری فضای سبز تهران به شب
  • متن فارسی تفاهم نامه نیز به عنوان سند رسمی به امضای ایران و آمریکا رسیده است
  • گسترش استخراج غیرمجاز رمزارز در شهرک‌های صنعتی کشور
  • رکورد گل نزنی رونالدو شکست
  • بقایی: با عمان تا حدود زیادی به سازوکار مشخص درباره تنگه هرمز با حفظ حاکمیت ایران رسیده‌ایم
  • آمریکا متن تفاهم‌نامه با ایران را منتشر کرد
  • اوسمار ویرا با توافق دو جانبه از جمع سرخپوشان تهران جدا شد
  • پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان در ماه آینده

ابلاغ و اصلاح مصوبه سازوکار تأمین هزینه‌های مدیریت شبکه برق ایران

معاون برق و‌ انرژی وزارت نیرو، مصوبه نحوه تأمین هزینه‌های بهره‌برداری و خدمات «مدیریت شبکه برق ایران» را که با مدل تازه‌ای اجرا می‌شود را ابلاغ کرد.

مصطفی رجبی مشهدی
به گزارش خبرگزاری موج

، مصطفی رجبی مشهدی، معاون برق و‌ انرژی وزارت نیرو با اشاره به حذف قراردادهای خدمات انتقال از ابتدای سال ۱۴۰۴ که موجب ابهام در نحوه تأمین هزینه‌های بهره‌برداری شبکه و خدمات بازار برق شده بود گفت : بر اساس مصوبه جدید، تمامی هزینه‌های انجام‌شده توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سال ۱۴۰۴ متناسب با انرژی دریافتی، از خریداران برق شامل شرکت‌های توزیع و برق‌های منطقه‌ای دریافت خواهد شد.

رجبی مشهدی افزود : تا پایان سال ۱۴۰۳، «حق کارگزاری مدیریت شبکه برق ایران» از محل هزینه خدمات انتقال و از طریق کسر مبلغ از شرکت‌های برق منطقه‌ای تأمین می‌شد. اما از سال ۱۴۰۴ و با حذف این قراردادها، نحوه جبران هزینه‌های مرتبط با بهره‌برداری شبکه، مدیریت بازار، پایش و میترینگ با ابهام مواجه شده بود.

بر اساس مصوبه جدید، مقرر شد «تمام هزینه‌هایی که شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سال ۱۴۰۴ برای اداره و بهره‌برداری شبکه، مدیریت بازار و انجام وظایف فنی و نظارتی متحمل می‌شود، متناسب با میزان انرژی مصرفی میان شرکت‌های توزیع و برق‌های منطقه‌ای تسهیم شود.»

به این ترتیب، سهم هر شرکت به‌صورت پلکانی و براساس انرژی دریافتی محاسبه و در قالب درآمد رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران منظور خواهد شد.

معاون برق و‌انرژی وزارت نیرو در پایان هدف از اصلاح این مصوبه را «حفظ پایداری مالی مدیریت شبکه برق ایران ، تداوم ارائه خدمات تخصصی و پوشش هزینه‌های بهره‌برداری و نظارتی» عنوان کرد که جایگزین کامل سازوکار قبلی مبتنی بر خدمات انتقال می باشد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه