English

رئیس سازمان فضایی ایران:

سال جاری پرتاب‌های متعدد ماهواره خواهیم داشت

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: همین‌طور که بخش خصوصی به صورت خستگی‌ناپذیر این حرکت را ادامه خواهد داد در سال جاری پرتاب‌های متعدد ماهواره خواهیم داشت و شاهد پروژه‌های دیگر فضایی خواهیم بود.

سال جاری پرتاب‌های متعدد ماهواره خواهیم داشت
به گزارش خبرگزاری موج

، حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران در گردهمایی فعالان بخش خصوصی حوزه فضایی، پاسداشت زحمات شهیدجمهور شهید رئیسی که امروز صبح در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد، با اشاره به هدف از برگزاری این گردهمایی و حضور بخش خصوصی در آن، گفت: هدف از این گردهمایی این است که یک‌بار دیگر گردهم بیاییم و این مسیر پرریسک فضایی ادامه‌دار باشد.

وی افزود: در تمام پروژه‌های ماهواره‌ای به‌طور مستقیم و غیرمستقیم بخش خصوصی موثر بوده و رئیس‌جمهور شهید مطالبه‌گر جدی فعال‌سازی بخش خصوصی در این حوزه بودند.

سالاریه افزود: همین‌طور که بخش خصوصی به صورت خستگی‌ناپذیر این حرکت را ادامه خواهد داد در سال جاری پرتاب‌های متعدد ماهواره خواهیم داشت و شاهد پروژه‌های دیگر فضایی خواهیم بود.

وی ادامه داد: حوزه فضایی کشور در دولت سیزدهم رو به رشد بوده و این مهم با عزم و اراده رئیس‌جمهور شهید بود و اگر این عزم نبود به‌طور حتم بسیاری از برنامه های صنعت فضایی اتفاق نمی افتاد؛ بنابراین خواست و پیگیری رئیس‌جمهور شهید در پیشبرد برنامه‌های فضایی به‌طور حتم موثر و شتاب‌دهنده بوده است.

رئیس سازمان فضایی ایران در ادامه با اشاره به اینکه حوزه فضایی، حوزه پر ریسکی است و با هر پرتاب صدای مخالفان در می‌آید و با وجود فشارهای سیاسی اگر شخص رئیس‌جمهور و تیم وزرای ایشان نبود، آثار آن در حوزه فضایی دیده نمی‌شد، گفت: بسیاری از پروژه‌های فضایی که در دنیا مرور می‌کنیم، شکست‌هایی داشته، اما آنچه مهم است موفقیت‌های پروژه است.

سالاریه یادآور شد: برگزاری جلسه شورای‌عالی فضایی بعد از ۱۱ سال وقفه با پیگیری و مکرر و مستمر شهید رئیس‌جمهور رخ داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه