English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج؛

تحقق نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم/ عرضه مسکن بیشتر موجب تعادل قیمت می شود

جعفر قادری گفت: دولت شهید رئیسی برای حل بحران مسکن دغدغه داشت، به همین دلیل برای تحقق نهضت ملی مسکن تا آخرین لحظه تلاش کرد و اکنون هم دولت جدید باید کار این نهضت را سرعت ببخشد و مسکن بیشتری عرضه کند تا قیمت مسکن به تعادل برسد.

تحقق نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم/ عرضه مسکن بیشتر موجب تعادل قیمت می شود

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار  سیاسی خبرگزاری موج، درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن سازی گفت: دولت شهید رئیسی از ابتدای روی کار آمدن مسکن سازی را در دستور کار خودش داشت و مجلس هم برای تحقق وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال، قانون جهش تولید مسکن را مصوب کرد. در این راستا مقرر شد زمین رایگان در محدوده شهرها به مردم اعطا شود. از سوی دیگر هم بانک ها مکلف شدند ۲۰ درصد از اعتبارات خود را صرف مسکن سازی کنند.

 وی ادامه داد: بحث مسکن سازی در محدوده شهرها به نوعی طرح توسعه افقی شهرها نیز بود تا با مردمی سازی مسکن مشکلات موجود مرتفع شود و مسکن سازی رونق بگیرد. چرا که وظیفه دولت ها مسکن سازی نیست و فقط باید نقش رگلاتوری را ایفا کنند. در همین رابطه در شهرهایی که پروژه های مسکن مهر روی زمین مانده بود دولت سیزدهم ورود کرد تا این پروژه های نهایی شده و مشکل مردم برطرف شود.

 

رونق مسکن روستایی در دولت سیزدهم

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: در حوزه واگذاری زمین در شهرهای کوچک و روستاها نیز اقدامات جدی انجام شود تا مسکن روستایی هم رونق بگیرد. در دولت سیزدهم مبلغ وام مسکن روستایی هم افزایش قابل توجهی پیدا کرد که در راستای تأکید رئیس جمهور فقید بر توسعه روستاها و توجه به مناطق محروم و مردم ساکن در این مناطق بود. نکته دیگر اینکه در اعطای وام مسکن در دولت سیزدهم تفاوتی بین روستائیان و شهرها قائل نشدند. در برخی از شهرها که امکان واگذاری زمین برای توسعه افقی شهرها وجود دارد می توان اقدام به توسعه افقی شهرها کرد و زمین های ارگان های دولتی را به مردم واگذار کرد تا خانه ویلایی تک طبقه بسازند.

قادر تأکید کرد کرد: براین اساس دولت جدید باید کار نهضت ملی مسکن را سرعت ببخشد و مسکن بیشتری عرضه کند تا قیمت مسکن به تعادل برسد. حتی اقداماتی هم می توان انجام داد تا مردمی که توان خرید یک واحد مسکونی را ندارند در ساخت و خرید متری مسکن مشارکت کنند. دولت سیزدهم بر خلاف دولت دوازدهم که هیج اقدامی در حوزه مسکن انجام نداد اقدامات زیادی در این حوزه صورت داد. در این دولت همکاری بانک ها را هم برای پیشبرد نهضت ملی مسکن داشتیم اما محدودیت منابع شاید بیشتر از این به بانک ها اجازه ندهد، زیرا بانک ها باید در تمام حوزه ها اقدام به تامین مالی بکنند. ضمن اینکه منابع بانک ها هم محدود است و تسهیلات تکلیفی زیادی بر عهده آنها گذاشته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه