English

برگزاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس کشورهای اسلامی اردیبهشت ۱۴۰۳

مجری برگزاری نخستین جشنواره بین المللی صنعت مد و لباس کشور‌های اسلامی نیز درباره این رویداد و زمان برگزاری گفت: این جشنواره طی روز‌های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه سال آینده در کشور ترکیه برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس کشورهای اسلامی اردیبهشت 1403
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران در نشست خبری نخستین جشنواره بین المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای جهان اسلام گفت: جشنواره بین‌المللی صنعت مد، لباس و زیبایی کشورهای اسلامی اردیبهشت ماه سال آینده در استانبول ترکیه برگزار می‌شود.

خاطره استادرضایی افزود:عدم ساماندهی در حوزه تولید پوشاک و بحث مشکلات بازاریابی و اقتصادی باعث بروز مشکلاتی شده که تشکیل تعاونی‌ها در این عرصه کمک شایانی خواهد کرد.

 وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان بحث تامین مواد اولیه به قیمت و با کیفیت است عنوان کرد:ما در کشورمان از لحاظ تامین پارچه، نخ و طراحی در شرایطی خوبی قرار داریم که نیاز است از ظرفیت‌های موجود بهره برد.

رئیس کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران خاطرنشان کرد: قابلیت توسعه دستاوردها در حوزه پوشاک وجود دارد که بایستی از این فرصت‌ها در عرصه بین‌المللی بهره برد.

 

طراحان خلاق باید تولیدات خود را در عرصه جهانی عرضه کنند

در ادامه فاطمه شیردستیان کارشناس ارشد کارآفرینی و فعال حوزه حجاب و عفاف تصریح کرد: تعاونی‌ها یکی از بسترهای بزرگ کسب کار هستند که در صنعت مد و پوشاک می‌توانند در حوزه تولید محصولی با کیفیت، درآمدزایی و بازیابی جهانی ورود کنند.

وی با بیان اینکه  طراحان توانمندی در عرصه مد و پوشاک داریم گفت: طراحان خلاق باید تولیدات خود را در عرصه جهانی عرضه کنند که این امر با هم‌افزایی موسسه‌های علمی و فرهنگی و تعاونی‌ها محقق می‌شود.

 

 استانبول یک شبه پایتخت مد و لباس خاورمیانه شد

 مجری برگزاری نخستین جشنواره بین المللی صنعت مد و لباس کشور‌های اسلامی نیز درباره این رویداد و زمان برگزاری اظهار کرد: این جشنواره طی روز‌های ۲۹، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه سال آینده در کشور ترکیه برگزار می‌شود. خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش نساجی در کشور ما با پیشینه‌ای به مراتب قدیمی‌تر از ترکیه وجود دارد. در همسایگی ما ترکیه در بخش نساجی و مد و لباس و صنایع مرتبط با بخش پوشاک به خوبی عمل کرده اند و درآمدزایی قابل توجهی را برای کشورشان ایجاد و بستر فرصت‌های شغلی فراوان را فراهم کرده اند و هم اکنون دانشگاه‌های ازمیر واستانبول را تجهیز کرده اند و در کنار دانشگاهیان در دل کارخانه‌ها نیز دانشکده‌های طراحی پارچه و تولید و دوخت را پیش‌بینی کرده اند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ترکیه در حوزه تولید پوشاک گفت:یکی از منابع درآمد این کشور بخش پوشاک است و از این طریق برای خارج کشور خود نیز فرصت‌های شغلی ایجاد کرده اند به نحوی که استانبول یک شبه پایتخت مد و لباس امروز در خاورمیانه تبدیل شده است.

حاج حسینی ادامه داد: مجموعه ما یک‌مجوعه آموزشی فرهنگ محور است و دوره‌های مهارت آموزی و آموزشی را با برخی کشور‌ها خصوصا دانشکده‌های کشور‌های اسلامی گذرانده است. درحال حاضر کشور‌های ایتالیا، فرانسه، روسیه و آلمان در کنار چنین جشنواره هایی، مسابقات و همایش‌های متعدد آموزشی را در تراز بین المللی برگزار می‌کنند و بیشترین شرکت کنندگان هم از کشور‌های اسلامی حضور دارند.

در آخر دبیر علمی نخستین همایش بین المللی صنعت مد، لباس و هنر‌های وابسته در جهان اسلام نیز در این نشست اظهار کرد: محور‌های همایش ارائه مقاله، تالیفات، طراخی لباس و پژوهش است و با عنوان هنر‌های وابسته درصدد هستیم فعالان این عرصه مخصوصا کسانی که در زمینه زیورآلات وجواهرآلات، صنایع دستی و ... فعالیت دارند در این رویداد دعوت کنیم.

فهیمه زارع‌زاده تصریح کرد: این جشنواره فرصتی برای تعامل سازنده با کشورهای اسلامی در حوزه مد و پوشاک است که تا کنون چنین رویداد علمی برگزار نشده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه