English

کاهش ۳۰ درصدی در ارزبری با تولید مشعل‌ بویلرهای صنعتی مپنا

مدیرعامل مپنابویلر در رابطه با مشعل‌های هوا مرحله‌ای Low NOX ساخت این شرکت گفت: داخلی‌سازی این تجهیزات کاهش 30 درصدی ارزبری را به همراه داشته است

کاهش 30 درصدی در ارزبری با تولید مشعل‌ بویلرهای صنعتی مپنا
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، فرزین شهریاری، مدیرعامل مپنابویلر در مراسم رونمایی از مشعل‌ بویلرهای صنعتی در مپنا اظهار کرد: داخلی‌سازی این تجهیزات کاهش 30 درصدی ارزبری را به همراه داشته است.

وی تأکید کرد: با توجه به امکاناتی که در مپنا وجود دارد، هیچ محدودیتی برای برطرف کردن نیاز کل کشور نداریم و طراحی و ساخت و تولید این محصول می‌تواند با تعداد بسیار بالا انجام شود.

مدیرعامل مپنابویلر توضیح داد: این مشعل مربوط به بویلرهایی است که بیشتر در صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی استفاده می‌شود. در نیروگاه‌ها استفاده آن کمتر است.

شهریاری تصریح کرد: یکی از خصوصیات اصلی که این مشعل دارد، Low NOX بودن آن است؛ یعنی آلودگی بسیار کمی تولید می‌کند و با این وضعیتی که در محیط زیست داریم، اجباراً باید از این محصولات استفاده شود. ظرفیتی که الان طراحی شده، ۳۰ تا ۱۰۰ مگاوات بوده که با سوخت‌های معمول کار می‌کند. این کار در حال حاضر با سوخته گاز و گازوئیل انجام می‌شود و سوخت بعدی سوخت هیدروژن است.

وی درباره تأمین بودجه این پروژه گفت: سرمایه‌گذاری اولیه از محلی بود که برای خرید مدل خارجی استفاده می‌شد و حدود ۱۰۰ هزار یورو برای تولید زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل مپنابویلر توضیح داد: از زمانی که کارفرما به ما سفارش کار می‌دهد تا زمانی که محصول را تحویل بگیرد، بنا به نوع مشعل بین ۸ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد. این محصول نسبت به واردات آن ۳۰ کاهش ارزبری داشته است. ما بازاریابی این محصول را از قبل شروع کرده بودیم و صادرات آن نیز در دستور کار ماست.

شهریاری  بیان کرد: نخستین جایی که محصول ما می‌رود، آب و برق بویلرهای مکران است که هر بویلر 3 تا از این مشعل را استفاده می‌کند. پالایشگاهان دهلران هدف بعدی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه