English

رئیس سازمان منابع طبیعی:

ضرورت آغاز طرح مردمی کاشت میلیون درخت در کشور

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از برنامه‌ریزی برای کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور خبر داد.

ضرورت آغاز طرح مردمی کاشت میلیون درخت در کشور

به گزارش خبرگزاری موج، عباسعلی نوبخت در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: کشور ایران بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران بیش از ۱۷۳ میلیون هکتار وسعت دارد و بر اساس آخرین اطلاعاتی که در اختیار ما قرار داده شده و بر اساس مستندات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ما کشوری هستیم که ۱۶۵ میلیون هکتار منابع طبیعی داریم که مدیریت ۱۳۷ میلیون هکتار آن بر عهده سازمان منابع طبیعی است که از این میزان ۱۳۵ میلیون هکتار آن در معرض فرسایش شدید آبی و حدود ۳۰ تا ۳۵ میلیون هکتار آن در معرض فرسایش بادی است.

وی با بیان اینکه از ۱۳ اقلیم دنیا ۱۱ اقلیم را در کشور دارا هستیم، گفت: برای سایر کشورها، کشور ایران به عنوان یک کشور ارتباط دهنده بین اقلیمی‌شناخته می‌شود. ما نوسانات اقلیمی را در کشورمان داریم و این نوسانات، امنیت زیستی کشور را به خطر انداخته است. اگر مدیریت درستی نشود، امنیت غذایی ما به دلیل به وجود آمدن این تغییرات اقلیمی در خطر قرار می‌گیرد. امنیت زیستی که حلقه اتصال امنیت ملی و امنیت غذایی است، در معرض خطر قرار گرفته است. به همین دلیل در صدد کشت یک میلیون درخت هستیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: ما باید تا سال ۲۰۳۰ پوشش منابع طبیعی را حفظ و آن را ارتقا دهیم. کشور ما تعهد دارد که یک میلیون اصله درخت کاشت کنیم تا کشور را از خطرات زیست محیطی که در یک دهه آینده با آن مواجه می‌شویم، دور کند. این برنامه در چهار سال باید محقق شود. باید هر چه زودتر طرح مردمی‌کاشت یک میلیون درخت را شروع کنیم.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و داوطلبان این جمعیت برای کاشت نهال و بذر درختان مختلف در اقصی نقاط کشور اقدام کنیم.

 

بیشتر بخوانید:

برای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود

اشتیاقی برای کاشت درخت در تهران وجود ندارد

کاشت ۳۰ میلیون درخت طی مدت ۴ سال در استان اصفهان

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی