English

هوش مصنوعی وارد صنعت می شود

دانشگاه علوم تحقیقات و فناوری دانشکده هوش مصنوعی راه اندازی کرده، از این رو تفاهمنامه ای با بخش دانش بنیان برای ایجاد هم افزایی و استقرار فناوری در بخش صنعت است.

هوش مصنوعی وارد صنعت می شود

به گزارش خبرگزاری موج، قائم مقام دانشگاه علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت تفاهمنامه برای همکاری مشترک با شرکت های دانش بنیان در بخش هوش مصنوعی گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم تحقیقات و فناوری دانشکده هوش مصنوعی راه اندازی کرده از این رو تفاهمنامه ای هم با بخش دانش بنیان برای ایجاد هم افزایی و استقرار فناوری در بخش صنعت منعقد کرده است.

جمشید صباغ زاده با بیان اینکه در شرایط کنونی 80 درصد از تجهیزات مخابرات و حوزه آی تی توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود، افزود: استفاده از ظرفیت های مشترک در بخش آموزشی و صنعتی از مهمترین ویژگی های تفاهمنامه همکاری با بخش صنعت است.

همچنین مرتضی شیخ زاده با تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای منویات رهبر معظم انقلاب سسند راهبردی برای تحقق 6 هزار متخصص در بخش هوش مصنوعی تدونی کرده است، گفت: در حال حاضر تنها فارغ التحصیلان در بخش هوش مصنوعی نمی توانند به اهداف این بخش جامه عمل بپوشانند و باید از تجربیات شرکت ها هم استفاده کرد در نهایت بتوانیم کشوری هوشمند داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه