English

مدیر اداره آموزش و تعالی منابع انسانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان خبر داد:

پالایشگاه اصفهان نخستین پالایشگاه کشور با فناوری VR در فرآیند یادگیری است

مدیر اداره آموزش و تعالی منابع انسانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: پالایشگاه اصفهان نخستین پالایشگاه کشور در استفاده از فناوری VRدر فرآیند یادگیری است.

پالایشگاه اصفهان نخستین پالایشگاه کشور با فناوری VR در فرآیند یادگیری است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، به نقل از واحد رسانه روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، فرشته مشهدی گفت: هلدینگ پتروپالایش اصفهان مفتخر است در سالی که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب سال “جهش تولید با مشارکت مردم” نام‌گذاری شده، به‌عنوان اولین پالایشگاه نفت کشور در استفاده از فناوری VR در فرآیند یادگیری، باعث افزایش اثربخشی آموزشی پرسنل عملیات و در نهایت شاهد رشد تولید روزافزون در جهت ارتقای توان تولید کشور شده است.

وی درباره به‌کارگیری فناوری‌های نوین و نوظهور در فرآیند یادگیری این شرکت، گفت: پیرو دستور محسن قدیری، مدیرعامل شرکت در سال ۱۴۰۱ مبنی بر استفاده از فناوری نوین در فرآیند آموزش، “پروژه استفاده از فناوری واقعیت مجازی” با هدف ارتقاء سطح کیفی آموزش‌های فنی-تخصصی در دستور کار قرار گرفت.

 این مقام مسئول افزود: واقعیت مجازی (VR: Vrtual Reality) کاربر را با استفاده از هدست مخصوص به دنیایی هدایت می‌کند که در آن می‌تواند با تجهیزات گوناگون فعالیت‌های بسیاری انجام دهد. واقعیت افزوده (AR: Augmented Reality) برخلاف واقعیت مجازی، ارتباط کاربر را با دنیای واقعی قطع نمی‌کند و همزمان می‌تواند اطلاعات یا تفاسیر بیشتری از دنیای واقعی که در آن هستیم به کاربر ارائه کند. این تکنولوژی صرفاً منوط به تجهیز مخصوص به خود نیست و می‌توان با گوشی موبایل یا تبلت هم از آن استفاده کرد.

وی تاکید کرد: از این تکنولوژی‌های تقریباً نوظهور در سراسر دنیا استفاده‌های بی‌شماری در صنایع و علوم مختلف می‌شود. صنایع نظامی و علوم پزشکی تاکنون بیشترین استفاده را داشته و در صنعت و خصوصا در آموزش صنایع بسیار پرکاربرد است.

مشهدی با اشاره به اینکه برای استفاده از این فناوری، اداره آموزش و تعالی منابع انسانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان  مراحل زیادی را طی کرده، افزود: تشکیل کارگروهی متشکل از ادارات آموزش، حراست، فناوری اطلاعات و ارتباطات و انتخاب یک دوره آموزشی برای تولید محتوا به صورت پایلوت، اولین و مهم‌ترین موضوع مهم در این پروژه انتخاب دوره بود که پس از برگزاری جلسات مشترک با مدرسین داخلی دوره‌های آموزشی شرکت، دوره “آشنایی و تعمیرات پمپ ” انتخاب شد.

مدیر اداره آموزش و تعالی منابع انسانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان درباره انتخاب هدست VR و تعیین مشخصات آن برای خرید توضیح داد: چندین نمونه هدست واقعیت مجازی در دنیا برای این تکنولوژی وجود دارد که با توجه به دوره آموزشی پایلوت، هدست نوع Quest2 انتخاب و برای خرید آن اقدام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه