English

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب:

هیات علمی پروازی نداریم

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب گفت: یکی از شرایط پذیرفتن هیئت علمی در مجتمع آموزش عالی سکونت در این منطقه در راستای مسئولیت های اجتماعی این مرکز دانشگاهی است و جذب استادان پروازی را قبول نداشتیم.

هیات علمی پروازی نداریم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس مرادی رئیس مجتمع آموزش عالی میناب در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: مجتمع آموزش عالی میناب فعالیت خود را از سال 1390 با دانشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه جامع هرمزگان آغاز کرد و از سال ۱۳۹۳ از سوی شورای گسترش وزارت علوم با ارتقای این مرکز آموزشی موافقت شد.

وی اظهارداشت: چشم اندازی که برای افق پنج ساله مجتمع آموزش عالی دیده شده به عنوان یک مرکز آموزشی ماموریت‌گرا و تخصصی در حوزه کشاورزی، آب، محیط زیست و فناوری های مرتبط با این حوزه‌ها و حوزه های بین رشته‌ای است.

مرادی به اقدامات زیربنایی صورت گرفته نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد خیریه مجتمع آموزش عالی میناب توانسته‌ایم زیرساخت های این مرکز دانشگاهی را ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: یکی از شرایط پذیرفتن هیئت علمی در مجتمع آموزش عالی سکونت در این منطقه در راستای مسئولیت های اجتماعی این مرکز دانشگاهی است و جذب استادان پروازی را قبول نداشتیم زیرا معتفدیم دانشگاه صرفا محل آموزش نیست بلکه محلی برای جمع شدن متخصصان کشورمان است تا بتوانند به حل و فصل مسائل منطقه در حوزه های تخصصی خود کمک کنند.

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب تصریح کرد: درحال حاضر اعضای هیات علمی مجتمع آموزش عالی میناب با فعالان حوزه اقتصادی و کشاورزان منطقه در ارتباط و در حال ارایه مشاوره هستند تا ثابت کنند کار دانشگاه فقط آموزش نیست بلکه یکی از کارکردهای اصلی دانشکاه حل و فصل مسائل حوزه های تخصصی در جامعه میزبان است.

وی عنوان کرد: مجتمع آموزش عالی باتوجه به ماموریت خود در حوزه شرق هرمزگان از طرفیت های بین‌المللی نیر استفاده کرده و از دانشگاه ها و کشورهای خارجی که هم راستا با اهداف ما درحال فعالیت هستند ارتباط مستقیم داریم، که نخستین همکاری ما در حوزه بین‌المللی با دانشگاه سلطان قابوس کشور عمان در حوزه گیاه پزشکی بوده است.

مرادی در ادامه گفت: به دنبال همکاری های بین‌المللی با دیگر دانشگاه ها در خارج از کشور هستیم، در همین خصوص دیدار و نشست هایی با سفرای کشورهای مختلف برگزار شده است. 

وی با بیان اینکه مجتمع آموزش عالی میناب درحال حاضر دارای 12 نفر هیات علمی است افزود: تنها دانشگاهی هستیم که همه اعضای هیات علمی آن استادیار است و این مجتمع آموزش عالی در حال حاضر در قالب دو دانشگده کشاورزی و دانشکده مهندسی و علوم کاربردی درحال فعالیت است.

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب اظهارداشت: باید به سمت کشاورزی هوشمند حرکت کنیم تا با استفاده از کمتر از منابع آبی و خاکی بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم و هوشمندسازی کشاورزی باید به عنوان یک هدف ملی مورد حمایت قرارگیرد.

به گفته وی، باتوجه به جایگاه میناب در حوزه هنر نیازمند میزبانی دانشکده هنر در میناب بودیم که این رشته با 4 گروه صنایع دستی، هنرهای تجسمی، معماری و برنامه ریزی شهری های ساحلی با جذب هیات علمی در مجتمع آموزش عالی میناب آغاز به کار خواهد کرد.

مرادی عنوان کرد: به دنبال راه انداری رشته مهندسی صنایع غذایی باتوجه به ظرفیت های موجود در منطقه هستیم که اقداماتی در این خصوص انجام شده است و یکی از چالش های اقتصاد کلان استان این است که سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص استان بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد دانشگاه مکران از مطالبات اصلی مردم منطقه است، افزود: یکی از مناطقی که به شدت مورد توجه حاکیمت قرار دارد، منطقه مکران است و استان هرمزگان با سه شهرستان سهم بیشتری در پهنه ساحلی مکران خواهد داشت.

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب تصریح کرد: مجتمع آموزش عالی میناب باید بتواند از این ظرفیت برای نقش آفرینی جامعه میزبان در برنامه های توسعه مکران استفاده کند و یکی از از ماموریت ها و مسئولیت های اجتماعی اصلی مجتمع آموزش عالی میناب کمک به توسعه سواحل مکران از طریق تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز برنامه های منطقه مکران باشد.

وی در ادامه گفت: بدون شک اگر ما بتوانیم نیروی تربیت کنیم که بعد از اتمام تحصیل در صنعت مشغول به کار شود، قطعا شاهد این وضعیت بیکاری و آسیب های اجتماعی در شرق هرمزگان نخواهیم بود.

به گفته مرادی، در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در منطقه دچار بحران هستیم و برای حل این موضوع به همتی جمعی نیاز است. 

رئیس مجتمع آموزش عالی میناب در پایان گفت: صنایع درحال احداث در منطقه مکران باید ملزم به بورسیه جوانان این منطقه شوند و تحقق این موضوع باعث کمتر شدن آسیب های اجتماعی منطقه در آینده خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه