English

فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر داد؛

ایجاد و راه اندازی اتاق عمل و بانک خون بر روی شناور نیروی دریایی / انجام دو عمل جراحی موفق در دریا

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون در عمق اقیانوس یک اتاق عمل کوچک بر روی شناور و یک بانک خون کاملاض به روزی هم داریم.

ایجاد و راه اندازی اتاق عمل و بانک خون بر روی شناور نیروی دریایی / انجام دو عمل جراحی موفق در دریا

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، امیر دریادار شهرام ایرانی در ششمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی طب پیشگیری، بهداشت، امداد و درمان بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مازندران که به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت به روزرسانی مباحث طبی در این حوزه اظهار داشت: در کنار این مباحث، درباره ظرفیت های دانش بنیان که توسط جوانان و دانشمندان ما ایجاد شده است و اینکه آگاه شویم چگونه می توانیم از آنها در عرصه دریا استفاده کنیم و این فرصت بسیار مغتنمی است.

وی با بیان اینکه امروز توانستیم از حداکثر ظرفیت دانش بنیان ها در عرصه دریا استفاده کنیم، ادامه داد: در کنار آن یک هماهنگی بین وزارت بهداشت و درمان های نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، سایر نیروهای مسلح و مراکز آموزش دانشگاهی داخل کشور که در این حوزه فعالیت دارند، باشد.

چهارمین همایش بین المللی امداد و درمان در دانشگاه علوم دریایی نوشهر

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نگاه خود ما بیشتر به سمت دریا است که بتوانیم در این حوزه خودمان را توانمندتر کنیم زیرا قرار است ما به طور دائمی پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای آبی کشور و در عمق اقیانوسها همواره برافراشته نگه داریم.

وی بیان داشت: لازمه این کار این است که در حوزه بهداشت و درمان نیز توانایی پشتیبانی و پوشش همرزمان عزیزمان را داشته باشیم.

دریادار ایرانی تصریح کرد: هم اکنون یک در عمق اقیانوس یک اتاق عمل کوچک بر روی شناور و یک بانک خون کاملاً به روزی هم داریم.

وی گفت: تقریباً 100درصد تجهیزات این حوزه تماما توسط شرکت های دانش بنیان داخلی ساخته شد و امروز البته شاهد پیشرفت های بیشتری بودیم که قطعا در مأموریت های آینده از آن تجهیزات استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: دو عمل جراحی موفق هم در دریا توسط کادر درمان حاضر انجام شد و علاوه بر آن امکانات برقراری ارتباط وجود دارد و از ظرفیت تخصصی کل کشور در صورت لزوم بهره برداری و استفاده می شود و در صورتی که در طول اجرای مأموریت، کشتی های دیگر و حتی کشورهایی که دچار مخاطراتی شوند و نیازمند کمک باشند، این ابزار در اختیارشان قرار می گیرد.

لازم به ذکر است؛ ششمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی طب پیشگیری، بهداشت، امداد و درمان بر روی شناورهای سطحی و زیرسطحی با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران و مازندران به میزبانی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر از هفتم تا نهم اسفند برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه